אחרי שחטף טייזר ואושפז

צעיר חרדי תובע מהמשטרה 50 אלף שקל

שלושה ימים אושפז נער חרדי, שהפגין בירושלים וחטף יריות מרובה טייזר שכיוון לעברו שוטר • אחרי שסבל מסחרחורות וקשיים בנשימה הוא תובע את המשטרה ב-50 אלף שקל (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנה שבה נתפס הבחור (צילום: ללא קרדיט)

צעיר חרדי בשם א. רובין הגיש לאחרונה תביעה כנגד משטרת ישראל, באמצעות עו"ד מנחם שטאובר, בה דרש שיפצו אותו ב-50 אלף שקלים, לאחר שלפני מספר חודשים, במהלך הפרת סדר, שוטר השתמש כנגדו, כך לדבריו, באקדר טיזר מספר פעמים בזמן שחסם כביש לתנועה. כתוצאה מכך הוא אושפז בבית החולים.

עו"ד מנחם שטאובר, שהגיש את התביעה, כתב לבית המשפט כי צעד של התובע במחאה על מעצר חברו, במסגרת זכותו לחופש הביטוי, שכלל ישיבה עם חברים עם הכביש, נתקל בתגובה של שוטרים שלדבריו לא קראו תחילה להתפנות מהמקום אלא החלו מיד לפנות באלימות עד שירו ברובה טייזר לעברו.

לאחר הירי הראשוני, כך בכתב התביעה, משכו שני שוטרים אחרים את החרדי הצעיר לצד הכביש באגרסיביות. לאחר מספר שניות חזר השוטר וירה בו מספר פעמים נוספות באמצעות אקדח טיזר, בעוד הבחור שרוע חסר אונים על הקרקע בקצה הכביש. כך לדברי עורך הדין.

עורך הדין שטאובר (ללא קרדיט)

בהמשך נעצר הבחור וכאשר היה בתחנת המשטרה, הושיבו אותו השוטרים על הקרקע וכעבור זמן שוחרר מבלי שנחקר. אחרי שחרורו פונה לבית החולים כשהוא סובל מכאבי ראש וסחרחורות, קשיי נשימה וכאבים בעקבות הירי. הוא אושפז במשך שלושה ימים. לפני מספר ימים, כאמור, הגיש תביעה והוא דורש ממשטרת ישראל פיצוי של 50 אלף שקל.

עורך הדין שטאובר מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "עצוב לראות שהמשטרה סבורה כי אין דין ואין דיין ויש בידה היתר לנקוט באלימות מופרזת וקשה כלפיי אזרחים אשר מימשו את זכותם להפגין. אנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט יעשה את הדבר הנכון, ויעביר מסר למשטרת ישראל כי עליה להימנע מלנקוט באלימות קשה ומיותרת כלפי אזרחי מדינת ישראל, וכן יבהיר לשוטרי משטרת ישראל כי במקרה והם ינקטו באלימות שכזו שלא לצורך הרי שהם צפויים לתת את הדין על מעשיהם״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר