משרד הבריאות מעריך

הזן החדש של הנגיף בארץ: יותר מדבק, אך לא עמיד לחיסון

לא נחשב לקטלני יותר, החיסון מגן מפניו, אך הוא מדבק יותר: במשרד הבריאות מפצחים את נתוני הזן החדש שאובחן בישראל ועורר תבהלה • לא צפויות הגבלות • מגמת הירידה בתחלואה נמשכת (בארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
קורונה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock, Lightspring))

הזן החדש של הקורונה שאובחן בישראל מוסיף להטריד את מערכת הבריאות. הערב (מוצאי שבת) העריך משרד הבריאות כי הזן החדש מדבק ב-15% יותר מזן הדלתא. כך לפי הדיווח בחדשות 13. עוד העריך משרד הבריאות כי מספר הנדבקים בזן החדש גבוה יותר מהמספרים שפורסמו במהלך השבוע.

כזכור, במהלך השבוע אובחן בישראל נוסע שחזר ממולדובה, צעיר כבן 11, כחולה בזן החדש של הדלתא - זן ה-AY4.2. בהמשך השבוע אובחנו עוד כמה מקרי הידבקות בנגיף, בעקבות ריצוף גנטי שביצע משרד הבריאות על דגימות מאומתים מהשבועות האחרונים.

במשרד הבריאות טוענים כי הזן החדש לא נחשב קטלני יותר וכי החיסונים אמורים לבלום גם אותו. אשר על כן לא צפויים שינויים בהנחיות הקורונה או הגבלות חדשות בעקבות גילוי הזן החדש.

כזכור וכפי שדווח בכיכר השבת, בסוף השבוע קיים ראש הממשלה בנט דיון בעניין הווריאנט החדש, במסגרתו הציגו בפניו בכירי משרד הבריאות את הנתונים. ראש הממשלה הדגיש בפגישה כי "יש לעקוב באופן הדוק אחרי ההתפתחויות ולפעול במהירות על מנת לשמור על ההצלחה עד כה בהתמודדות עם הנגיף".

בתום הדיון הנחה בנט על הצעדים הבאים, כדי למנוע את התפשטות הזן החדש בישראל: התמקדות בכל מקרה של הזן החדש בישראל עם חקירה אפידמיולגיות מוגברת; יצירת קשר עם מדינות בהן הווריאנט קיים לבירור; עדכון מתווה התיירות שיוצג מחר לראש הממשלה בהתאם למידע הקיים בעניין הזן החדש; שיתוף המידע הקיים בישראל עם מדינות נוספות בעולם, בדגש על אירופה; והגדלת יכולת הריצוף הגנטי באופן משמעותי על מנת להגדיל את יכולות איסוף המידע.

בדיון השתתפו שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי פרייס, ממונה הקורונה הפרופ' סלמאן זרקא, המשנה לראש המל"ל, עוזר שר הביטחון להתגוננות וגורמי מקצוע נוספים.

לפי נתוני משרד הבריאות, היום (שבת), נכון לשעת ערב - ישנם 303 חולים שמצבם מוגדר קשה, בהם 155 מונשמים. מדובר בהמשך מגמת ירידה עקבית בחודש האחרון. מאז תחילת הקורונה נפטרו בישראל 8,046 בני אדם במצטבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר