2 דברים שאתם חייבים להגיד לחבר שמתגרש

אתם רוצים לסייע לחבר שביתו מתפרק: לנחם ולהוות עבורו כתף תומכת. אך זה עלול להיות מאתגר. אז פנינו למישהי שחוותה גירושין על בשרה וגם עוסקת בתחום, שתמליץ מה כדאי להגיד במקרה כזה (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כשחבר שלכם עובר גירושין כואבים, אתם רק רוצים לסייע לו בכל דרך אפשרית: לנחם, לתמוך, להוות כתף שיוכל לבכות עליה - או להוציא אצלה זעם. אבל זה עלול להיות עניין מאתגר, במיוחד אם לא התמודדתם באופן אישי עם הצרה הזאת שנכפתה עליו ושלא תדעו, בעזרת השם.

ג'ניפר סיפלט, מייסדת ומנהלת קריאייטיב ראשית ב-"אבאייל", קהילה מקוונת שנועדה לסייע לאנשים לשרוד ולשגשג בתהליך של גירושין, מכוונת ומייעצת מה מומלץ לומר לחבר שמנווט את דרכו בתקופה מטלטלת של פירוק בית:

1. "מה אתה צריך ממני השבוע?"

סיפלט מכירה מקרוב את ההתמודדויות הכרוכות בגירושין - היא עברה כאלו בעצמה ויכולה להעיד שאחד הדברים הטובים ביותר שניתן לעשות עבור המעורבים בדבר, הוא לנכוח, אבל גם להניח את הכדור במגרש של החבר שלכם: "שאלות ספציפיות כמו, 'איך אני יכול להועיל לך באופן הטוב ביותר?', או 'מה אתה צריך ממני השבוע?', מעניקות לו את היכולת לענות לכם באופן ישיר וכנה", היא אומרת. "אולי הוא זקוק ליציאה לילית אתכם כדי להתאוורר, או שאולי הוא בכלל מעדיף להעביר את הערב לבד בביתו, על הספה. הדבר הגרוע ביותר שאתם יכולים לעשות הוא להניח הנחות לגבי הצרכים שלו. הרבה יותר טוב פשוט לשאול.

2. "איך לדעתך תרגיש לגבי ההחלטה הזו, בעוד שישה חודשים מהיום?"

גירושין הם כאוטיים ואנשים נוטים לקבל כל מיני החלטות מהירות תוך כדי, אומרת סיפלט. למעשה, אפילו כשמדובר בפרידות הרגועות ביותר, סיפלט לא מכירה הרבה אנשים שעברו אותן מבלי ליפול בדבר הזה. אם אתם האוזן הקשבת, זה בסדר שתביעו דאגה לגבי החלטה לא גדולה שהוא שוקל, אבל אתם צריכים להיות זהירים, כי כל מה שאתם אומרים יכול להצטייר כשיפוטי. אולי הכי קל להציע ברומטר שניתן להשתמש בו על מנת לבדוק את כל ההחלטות הקשות. "אמרו לו, 'איך תרגיש לגבי ההחלטה הזו בעוד חצי שנה?' כדרך לעזור לו לחשוב עליה מחדש", אומרת סיפלט. "אם אתם עדיין מודאגים, זה אף פעם לא מזיק להפנות אותו למגשר, כדי לדבר על הדברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר