ראש העיר התערב

הרב החרדי נדהם משער העיתון שהגיע אליו; יגיש תלונה במשטרה

עטיפה קרועה ומסר אנטישמי מעיק על שער השבועון של החסידות, הפתיעו את הרב החרדי בפריז • הוא שיתף את ידידו ראש העיר ומתכוון להגיש תלונה במשטרה • בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא מספר מה קרה (חרדים, בעולם)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
הכיתוב האנטישמי על שער העיתון (צילום: באדיבות המצלם)

לזה לא ציפה הרב החרדי, הרב מנחם לדיוב, חסיד חב"ד ומנהל בית חב"ד ברובע 17 בפריז. בכל שבוע הוא מקבל את העיתון הרשמי של החסידות 'כפר חב"ד' בתיבת הדואר. אתמול ציפה לו על עמוד השער של המגזין, שהגיע באיחור ניכר, מסר מתסיס ואנטישמי: סימון של מגן דוד ותחתיו הכיתוב "raus" (=החוצה).

"בדרך כלל אני מקבל את העיתון בעטיפה שחורה, כך שלא ניתן לזהות מה מכילה החבילה", מספר הרב בשיחה עם 'כיכר השבת' הבוקר (שני). "הפעם העיתון הגיע בחבילה שקופה. להערכתי זה מה שגרם לפקיד התורן לקרוע את העטיפה ולשרבט עליה את הכיתוב האנטישמי. הפעם גם, לראשונה, הגיע העיתון המדובר באיחור ניכר של כמה חודשים".

• השגת תלונה במשטרה?

"היום אלך להגיש תלונה. אתמול דיברתי בעניין עם ראש העיר והוא הגיב שיש לי את כל התמיכה ממנו".

לדברי ראש העיר, מה שקרה הוא "בלתי מתקבל על הדעת". ראש העיר הוסיף: "אני אעמוד לרשותכם במידת הצורך. לא ניתן לעבור את זה בשקט".

• מאיפה הנגישות לראש העיר, אתם בקשר?

"כן. הוא מגיע הרבה לפעילות בית חב"ד כאן, בעיקר באזור חגים, מגיע ומדבר. יש לנו קשרים טובים איתו".

הרב לדיוב עם ידידו ראש העיר (באדיבות המצלם)

שש שנים מכהן הרב לדיוב כשליח חב"ד ורב בית הכנסת ברובע 17. לפי ההערכות שלושים אלף יהודים מתגוררים ברובע. לעיתון כפר חב"ד הוא מנוי כבר שלוש שנים. בית הכנסת בראשותו קרוי 'בית אלחנן מאיר' על שמו של אחיו, הבחור אלחנן מאיר שהלך לעולמו לפני 10 שנים מהמחלה.

• יש לך ציפיות מהמשטרה שיטפלו?

"אני מגיש תלונה רק כי ככה צריך לעשות, קשה להאמין שמשהו יתחולל בעקבותיה. אתמול דיברתי עם אחד מחברי הקהילה כאן שאמר לי שלמצוא את הבן אדם שכתב את המסר האנטישמי יהיה קשה מאוד לאתר. יש הרבה עובדים בדואר וספק אם יושקעו סכומי כסף גדולים בשביל לפענח את כתב היד".

• פעם ראשונה שאתה חווה דבר כזה?

"ברמה כזו כן, אבל אני לא מתפעל מזה. בקרוב חנוכה ואנחנו מתכוונים להציב כאן חנוכייה גדולה ולחגוג עם היהודים את החג של ניצחון האור על החושך, את ניצחון החלשים מול החזקים והמעטים מול היחידים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר