התפתחות בחקירה

מארגני המהומות בקפיטול: 'תיאמנו עם הבית הלבן'

שניים ממתכנני העימותים האלימים בוושינגטון ב-6 בינואר, חשפו שקיימו "עשרות" פגישות תיאום עם חברי קונגרס וצוות הבית הלבן • לדבריהם - הובטחה להם מראש חנינה (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מהומות בקפיטול (צילום: Shutterstock)

התפתחות בחקירה: שניים ממארגני המהומות בקפיטול טענו כי תיאמו מראש עם הבית הלבן בתקופת טראמפ את התוכניות האנרכיסטיות.

את הדברים חשף הלילה (ראשון) אתר החדשות האמריקני 'רולינג סטון', ששוחח עם שני מארגנים ששימשו בעמדות בכירות בהפגנות, אחד מהם כמפיק ומשנהו כסדרן. בשל החקירה הפעילה, שמותיהם נותרו חסויים. בנוסף, גילה האתר על בכיר שלישי שנחקר גם הוא בקשר לחלקו באירועי ה-6 בינואר התקדימיים.

ועדת הבדיקה הפרלמנטרית של בית המחוקקים האמריקני לחקירת אירועי הפריצה לגבעת הקפיטול, עוסק בחודשים האחרונים במציאת האשמים באירוע והעמדתם לדין, אך רק בימים האחרונים התחילו חקירות אנשי מפתח ששהו במקום.

לפי שני המארגנים, הם ובכירים נוספים קיימו "עשרות" פגישות עם בכירים בבית הלבן ועם חברי קונגרס, כדי לרקום יחד תוכנית פעולה למקרה בו הנשיאות 'תיגנב' מטראמפ בגלל זיוף לדעתם של תוצאות הבחירות.

את הפגישות - שאם אכן התקיימו בכוחן לגרום לרעידת אדמה בארה"ב - קיימו הבכירים הרבה לפני שאכן פרצה המחאה האלימה בקשר לתוצאות הבחירות שהעלו את ביידן לשלטון תחת טראמפ. לא ברור בשלב זה חלקו של טראמפ עצמו בתוכניות אלו.

לא ברור חלקו באירוע. טראמפ, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

על פי פרט דרמטי נוסף שעולה מחשיפת ה'רולינג סטון', לדבריהם של שני המארגנים הובטח להם על ידי בכירים בחדר הסגלגל של הבית הלבן, כי אם ייעצרו בקשר למעשים בגבעת הקפיטול - הרי שהם יזכו ל'חנינה קבוצתית'.

חלק מהפוליטיקאים שנפגשו איתם, לדבריהם, הינם חברי הפרלמנט הרפובליקנים הבאים: מרג'ורי טיילור גרין ממדינת ג'ורג'יה (תומכת טראמפ בולטת, י"נ), פול גוזאר מאריזונה, מו ברוקס מאלסקה, מדיסון קאות'ורן מצפון קרוליינה, אנדי ביגס מאריזונה ולואי גוהמרט מטקסס.

כזכור, ההפגנות בוושינגטון החלו בצעדה לאחר נאום של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שמאוחר יותר יש שהגדירו אותו כמסית. בשלב מסויים פרצו המוני מפגינים משולהבים אל תוך בניין הקפיטול, כאשר חלקם גרמו לנזק רב, מחוקקים נלקחו למקום מחסה ועימותים אלימים פרצו בין שוטרים למפגינים.

באירועים החריגים, שכמותם לא נראו בארצות הברית מאז שנת 1812, נהרגו ארבעה בני אדם ונעצרו עשרות מפגינים. רבים נוספים נעצרו מאוחר יותר בבתיהם או במקומות נוספים לאחר שנצפו בתיעודים מהמקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר