במליאת הכנסת

מקלב על הממשלה: "כמו בסדום" • צפו

במהלך נאומו במליאת הכנסת בדיון בהצעת אי אמון, תקף חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) את התנהלות הממשלה ואמר כי "גזירות הממשלה אכזריות כמו בסדום" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ מקלב בנאומו (צילום: ערוץ כנסת)

חבר הכנסת אורי מקלב נאם הערב (שני) שמליאת הכנסת ותקף את הממשלה ואמר כי "מדינה יהודית מטילה מס על צרכי הדת, משהו יכול לעכל דבר כזה?!, מקלב הוסיף, התאכזרות לבני עמם זה מה שהיה בסדום, והיום אצלנו הממשלה מתאכזרת לאמהות שרוצות לצאת לעבוד, להביא פת לחם לילדיהם והכל לפי החוק".

את הדברים אמר במהלך דיון שיזמה האופוזיציה, דיון בהצעת אי אמון נגד הממשלה. עוד אמר מקלב כי "השבוע קראנו בפרשת השבוע על סדום, המקום הכי יפה שהיה, לא היה חסר שם דבר, היה גן עדן של ממש, אך הם הטילו גזירות נוראית ואכזריות על הציבור - והכל לפי החוק. גם פה הממשלה הזו מטילה גזירות על הציבור הכל לפי החוק. להתאכזר לבני עמם זה מה שהיה בסדום, והיום אצלנו כאן להתאכזר לאמהות שרוצות לצאת לעבוד, להביא פת לחם לילדיהם והכל לפי החוק".

עוד הוסיף ואמר מקלב כי "הממשלה הזו פוגעת בחלשים, במס על החד פעמי, על המשקאות הקלים או גזירת המעונות, ועכשיו הגדילו לעשות והטילו מס על יין לקידוש, על המיץ ענבים, מדינה יהודית מטילה מס על צורכי הדת, משהו יכול לעכל דבר כזה? כל זה בשביל לממן את תקצוב היהדות המתחדשת. אך אנחנו רוצים יהדות אותנטית ולא מתחדשת, כל מה שמייחד אותנו זה שמירת המסורת, כל האימפריות נעלמו ורק העם היהודי שרד רק בגלל האותנטיות שלו".

מקלב הוסיף ותקף את ביטול התכנית בקריית גת מערב "אתם לוקחים משפחות שלמות, ציברו שלם שאין לו מקום לגור,משפחות צעירות נאלצות לגור על ילדיהם בצפיפות נוראית, דירות שאין מקום לילדיהם לזחול בהם. באבחה אחת אתם מבטילים את תוכניות הדיור? זו לא אכזריות לבטל את סבסוד המעונות? אתם מבקשים להעביר את הציבור על דתו, והכל במסגרת חוקית. זו לא אכזריות? שחררו אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, כמעט חמישים אחוזים מתושבים במקום הם מהציבור החרדי, אך לא דירה אחת הוקצתה עבור הציבור החרדי. איך אפשר לקבל את זה? איך לא קם אדם אחד מהקואליציה הזו וצועק כיצד אתם יכולים לעשות דבר שכזה - ממשלה כזו ששותקת דינה להתבטל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר