"נשיא מעולה"

בולסונארו מסתבך - הידיד טראמפ תומך בו

המנהיג המכונה 'טראמפ הברזילאי' עשוי לעמוד לדין פלילי - בעוון התרשלות במלחמה נגד נגיף הקורונה, שהרג בארצו יותר מ-600 אלף • נשיא ארה"ב לשעבר כתב המלצה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיאים טראמפ ובולסונארו (צילום: Shutterstock)

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו מסתבך עם מערכת המשפט בארצו - ומי שתומך בו הוא ידידו, נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ.

ועדה פרלמנטרית שהוקמה בסנאט שבבירה ברזיליה, המליצה אמש (שלישי) שהנשיא בולסונארו יועמד לדין שיכלול מספר אישומים פליליים, בעוון התרשלות במלחמה נגד נגיף הקורונה, שהרג בארצו יותר מ-600 אלף אזרחים - כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

בשלב זה, ברזיל הינה המדינה השנייה בעולם במספר קורבנות הקורונה שלה - אחרי ארצות הברית. מתוך כ-21.7 מיליון ברזילאים שנדבקו בנגיף, מתו עד כה 606 אלף.

בית עלמין מאולתר בברזיל כדי לקלוט את מתי הקורונה הרבים (צילום: Shutterstock)

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', תגובתו הפסיבית של בולסונארו להתעצמות הנגיף בארצו הביאה לסערה כאשר המונים המזוהים עם האופוזיציה יצאו להפגין בכ-200 יישובים ברחבי ברזיל בכדי למחות כנגד שלטונו.

כעת הלחץ על הנשיא מגיע לא רק מהכיוון האזרחי והפוליטי אלא גם מזירה נוספת: מערכת המשפט. הוועדה אישרה רשמית דו"ח הקורא לפרקליטי המדינה לשפוט את בולסונארו באשמת שרלטנות, הסתה לפשע, שימוש לרעה בכספי ציבור ופשעים נגד האנושות. בולסונארו מכחיש בתוקף את האישומים הללו.

אך מי שנחלץ להגנתו הוא דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר ומי שסומן כידידו הטוב. תכונות האופי וההשקפות הדומות אף הקנו לבולסונארו את הכינוי 'טראמפ הברזילאי'.

בתגובה לידיעה, פרסם טראמפ דברי המלצה על בולסונארו. מאחר וכל חשבונותיו של טראמפ ברשתות החברתיות נחסמו לפני קרוב לשנה, את הדברים פרסם באתר הרשמי שלו Save America ("להציל את אמריקה".

"הנשיא ז'איר בולסונארו ואנוכי התיידדנו מאד בשנים האחרונות", כתב טראמפ. "הוא נלחם חזק עבור אזרחי ברזיל ואוהב אותם - כפי שאני נלחם עבור אזרחי ארצות הברית.

"ברזיל היא ברת מזל בכך שאדם כמו ז'איר בולסונארו עובד עבורה. הוא נשיא מעולה, ולעולם לא יאכזב את תושבי ארצו הנפלאה", פרסם נשיא ארה"ב לשעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר