ממשלת בנט

מחווה לפוטין: ישראל תכיר בחיסון הרוסי

ישראל תאפשר לתיירים שהתחסנו בחיסון הרוסי "ספוטניק" להיכנס לארץ החל מ-15 בנובמבר, בתור מחווה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שנפגש בשבוע שעבר עם בנט (פוליטי מדיני)

(צילום: שאטרסטוק)

כמחווה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולאחר לחץ רוסי מתמשך, ישראל תאפשר לתיירים שהתחסנו בחיסון הרוסי "ספוטניק" להיכנס לארץ החל מ-15 בנובמבר. לא מדובר בהיתר גורף, אלא כזה שמסתמך גם על בדיקה סרולוגית אותה יצטרכו התיירים המחוסים בספוטניק לעבור עם כניסתם לארץ. במידה ויתגלה שאין להם נוגדנים לנגיף הם יצטרכו לבחור בין בידוד לבין חזרה לרוסיה.

בנוסף, יידרשו המחוסנים הרוסים לעבור שתי בדיקות PCR. אחת מהן תתבצע טרם הטיסה והשנייה בנחיתה בארץ בדומה לנדרש גם מישראלים שחוזרים מחו"ל.

החיסון הרוסי לא הוכר בינתיים בידי אף גורם בינלאומי כולל ה-FDA האמריקני וה-EMA האירופי למרות שהרוסים החלו שם תהליך להכרה בחיסון, לכן החלטתו של בנט שנפגש בשבוע שעבר עם פוטין להכיר בחיסון משמעותית עבור הרוסים, במיוחד לאור מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בתחום חיסוני הקורונה.

למרות שהחיסון הרוסי עדיין לא הוכר באופן רשמי, במחקר שתוצאותיו פורסמו בכתב העת הרפואי הבריטי The Lancet במרץ האחרון, עלה שהחיסון הרוסי בטוח ושיעילותו מגיעה ל-91%. בהמשך הודיעה רוסיה כי החיסון יעיל ב-83% גם כנגד וריאנט הדלתא וכעת כ-70 מדינות עושות בו שימוש.

לפי מתווה התיירות הנכנסת שיוצא לדרך בשבוע הבא, ישראל תאפשר מ-1 בנובמבר כניסת תיירים בודדים שהם מחוסנים ומחלימים, חוץ מתיירים ממדינות שבהן יש התפשטות של תת-הזן AY4.2.

קבוצות תיירים מחוסנות או מחלימות יהיו פטורות מבידוד כל עוד יתנהלו כקפסולה ויוכלו להגיע לארץ ללא בדיקה סרולוגית, אך הן יצטרכו לערוך בדיקת אנטיגן מהירה מדי יום או בדיקת PCR אחת לשלושה ימים. תיירים ששהו במדינה אדומה או במדינה עם אזהרת מסע חמורה בשבועיים שלפני ההגעה לישראל לא יוכלו להיכנס לארץ, נכון להיום אין מדינות כאלה.

בנוסף לחיסון הרוסי, גם מחוסנים בחיסונים הסיניים סינובאק, סינופארם ובחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון יוכלו להיכנס לארץ. גם מחלימים יוכלו להיכנס לישראל, בכפוף להצגת תוצאה חיובית בבדיקת NAAT (בדיקה מולקולרית כמו PCR), לפחות 11 ימים לפני כניסתם לארץ. תיירים שהחלימו וקיבלו לפחות מנה אחת של חיסון המאושר על-ידי ארגון הבריאות העולמי יוכלו להיכנס גם כן לישראל ללא בידוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר