"פרועה ולא חוקית"

אוקראינה: 'נטפל בבנייה סביב ציון רבי נחמן'

מספר בכירים סיירו אמש בשכונה החרדית באומן וסקרו את הבנייה המרובה שמבוצעת באזור על ידי חרדים, שלדבריהם דורשת סדר ופיקוח. כעת יוקצו לכך צוותי טיפול (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הבכירים בסיור, וחלק מהמבנים באזור (צילומים: אולכסנדר סקיצ'קו)

מספר בכירים אוקראיניים סיירו אתמול (שלישי) בשכונה החרדית באומן, והכריזו כי המדינה תטפל בבנייה המרובה סביב ציון רבי נחמן מברסלב.

לפי דיווח באתר 'איחוד הקהילות היהודיות באוקראינה', בסיור השתתפו בין היתר מושל מחוז צ'רקאסי (שבתחומה מצויה אומן, י"נ) אולכסנדר סקיצ'קו, ראש העיר אומן אירינה פלטנבה, וחברי הפרלמנט ארטיום נגייבסקי ואנטון יצנקו. כמו כן נכחו נציגים של 'איחוד ברסלב באומן' ו'קופת רבי נחמן'.

הביקור התמקד בבנייה הרבה בשכונה, שלדבריהם דורשת סדר ופיקוח, ובמשאבים שיוקצו כדי לטפל בכך. על פי מושל המחוז, חלק מהבנייה לא מאושרת, לא בטיחותית ואף מכערת את מראה העיר.

הבכירים בסיור (צילום: אולכסנדר סקיצ'קו)

בסביבות ציונו של רבי נחמן מתקיימת בשנים האחרונות תנופת פיתוח גדולה, בעיקר של אנשי עסקים חרדים שמודעים לערכו הכלכלי של האזור. כך מוקמים בתי מלון, פרוייקטים לדיור ומבנים נוספים ברחוב פושקינה וברחובות שכנים.

על פי המושל סקיצ'קו, "הרובע סביב קברו של הצדיק רבי נחמן הולך ונבנה באופן פעיל. זוהי בנייה פרועה בצורה של כאוס, לעתים קרובות לא חוקית, שזקוקה לשליטה, לסדר ולפיקוח. אנחנו נעבוד על זה עם צוותי טיפול מיוחדים".

המושל הצהיר כי "אומן צריכה להפוך למוקד בינלאומי מן המניין לעלייה לרגל חסידית". הבכירים דנו גם בנושאים של שירותים עירוניים והסדר הציבורי, ובשיפור התשתית התיירותית של העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר