לקראת רגע האמת

מתקרבים למטרה: תקציב המדינה אושר בוועדת הכספים

ועדת הכספים אישרה את הסעיפים שנותרו בחוק תקציב המדינה, וכך השלימה את מלאכתה לקראת מרתון דיוני התקציב במליאה בשבוע הבא. מטרת הקואליציה: לאשרו סופית עד יום שישי (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חגיגות הקואליציה (צילום: דוברות --)

רגע האמת של ממשלת בנט-לפיד יוצא לדרך: תקציב המדינה לשנים 2021 ו-2022 אושר הלילה (חמישי) סופית בוועדת הכספים, אחרי שעות דיונים רבות, שבאו לאשר תקציב אחרי שבשנתיים האחרונות מדינת ישראל התנהלה עם תקציב המשכי, בשל המשבר הפוליטי הגדול ביותר בתולדותיה.

בשבוע הבא יגיעו התקציב וחוק ההסדרים, על כל סעיפיהם, לדיוני המליאה למשך כשבוע, ובסיומו, מקווים בקואליציה, להעבירו בקריאה שנייה ושלישית, כשבוע לפני המועד האחרון הנקוב בחוק.

בתקציב המתוכנן ישנן רפורמות רבות למשק, בהן רפורמת הכשרות שתפגע בכוח הרבנות הראשית, אך גם רפורמות רבות שתפקידן יהיה להוביל להורדת מחירים בדברים שונים - מאוכל ועד מוצרים אלקטרוניים.

גם בדיון האחרון, הלילה בוועדת הכספים, ניסו חברי האופוזיציה להקשות מעט על תכנון יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו, אך הצדדים הגיעו להבנות, והזמן שהוקדש להסתייגויות קוצר.

אישור התקציב בוועדת הכספים (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

כך בסמוך לשעה 2:00, לאחר כ-6 שעות דיון בהסתייגויות, הגיעו הצדדים להסכמות לגבי הקצאת כספים קואליציוניים למטרות שונות לבקשת האופוזיציה. בעקבות כך האופוזיציה משכה כמה אלפי הסתייגויות וטענת נושא חדש, והתקיימה הצבעה במקבצים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, סיכם: "עברנו פה תהליך מאוד משמעותי, קודם כל למדינה, כי תקציב אחרון שהתקבל כאן היה במארס 2018. בתקציב הזה יש המון בשורות, לצד חוק הסדרים עם הרבה מאוד רפורמות. אני רוצה לומר תודה גם לחברי הקואליציה וגם לחברי האופוזיציה שהופיעו פה לכל דיון ודיון, למרות אי ההסכמות היום, אני רוצה לומר תודה. חברי הקואליציה - לאף אחד פה לא היה ניסיון בהעברת תקציב, ועשינו את זה בזמן ועשינו את זה טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר