תוך 30 שנה

ישראל מיישרת קו: בנט יתחייב על אפס פליטת גזי החממה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, יוצא בראש המשלחת הישראלית לוועידת האקלים של האו"ם בעיר גלזגו שבסקוטלנד שם הוא צפוי להתחייב לראשונה מבחינת ישראל על מהלך אפס פליטות גז חממה (עולם)

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ייצא ביום ראשון לוועידת האו"ם לענייני אקלים שתיערך בגלאזגו, סקוטלנד, וייפגש עם שורת מנהיגים וראשי מדינות. לראשונה, יפגש רה"מ עם ראש ממשלת בריטניה - בוריס ג׳ונסון, עם ראש ממשלת הודו - נרדרה מודי, עם נשיא צרפת - עמנואל מקרון, עם ראש ממשלת קנדה - ג׳סטין טרודו, ועם מנהיגים נוספים.

החלק המשמעותי מבחינת ישראל תהיה ההתחייבות שיציע בנט לוועידת האו"ם: ישראל מחויבת לאפס פליטות של גזי חממה עד 2050. מדובר בהצהרה משמעותית במיוחד שתובא להחלטת הממשלה בשבועות הקרובים.

מדובר ביעד שאפתני וביישור קו של ישראל עם מדינות מתועשות נוספות דוגמת ארה"ב, קנדה ואוסטרליה. עד כה ישראל הסתפקה ביעד של 85% שארגוני איכות הסביבה סבורים שהוא אינו מספק. יש לכך משמעות כלכלית בעיקר עבור מפעלים שיצטרכו לעבור לשימוש בחומרים שאינם תורמים לפליטת גזי חממה ולפתח יותר סוגי אנרגיה אחרים יעילים.

בוועידה צפויים להתקיים דיונים מכריעים על הניסיון הבינלאומי לבלום את השינוי האקלימי והחשש מפני התחממות גלובלית.

ראש הממשלה בנט אמר בדיונים השבוע כי "משבר האקלים נוגע לחיים של כולנו, וגם לחיי הילדים והנכדים שלנו. זה בנפשנו, ולכן אנחנו נדרשים לזה במלוא הנחישות גם כאן. ישראל היא אומת החדשנות, וביכולתה לתרום לעולם מהכישרון ומהיצירתיות שיש רק לה. עם היעד החדש, ישראל מתייצבת לצד מדינות העולם המפותחות שכבר פועלות להשגת היעד של אפס פליטות, ומאשררת את מחויבותה להסכם פריז וההסכמות הבינלאומיות בנושא".

מלבד הפגישות עם ג'ונסון, מקרון ומודי, בשולי הוועידה, יפגוש בנט גם את יורש העצר וראש ממשלת בחריין - סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה, ראש ממשלת אוסטרליה - סקוט מוריסון, ראש ממשלת איטליה - מריו דראגי, נשיא הונדורס - חואן אורלנדו ארננדס ומזכ"ל נאט"ו - ינס סטולטנברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר