"פגיעה אנושה בזהות היהודית"

חבר המועצת לכהנא: "אסור לאיש לגעת בהלכה היהודית"

הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, חבר מועצת הרבנות, במתקפה חריפה נגד רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא: "פגיעה אנושה במהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית" (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר מתן כהנא (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, במתקפה חריפה נגד רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא: "פגיעה אנושה במהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ושלילת הזהות היהודית".

במכתב שפרסם הגרא"ש וייס נכתב בין היתר: "בימים אלו אנו חוזים בעינינו בפירוק חזון עתיק יומין של רבנות ממלכתית בארץ ישראל. היהדות מלמדת אותנו כי מעשיהם של צעירים חסרי ניסיון גם אם כוונתם לטובה, צריכים להיות תחת הכוונה מלאה של ידי אנשי הניסיון, וכפי שכינו את אברהם ושרה – 'זקנים'.

"לא לחינם אמרו חז"ל בִּנְיַן נערים סְתִירָה. יש ומעשי צעירים המנסים לבנות הם למעשה הֶרס. גם אם הם טוענים בצורך לקיים שינויים מרחיקי לכת, שומה עליהם להקשיב לזקני ישראל".

לדבריו: "בימים אלו אנו לצערנו חוזים בעינינו בפירוק החזון של הרב קוק ופירוק הרבנות הממלכתית האחידה, איש איש לשבטיו איש איש למחנהו דווקא על ידי אלו שמתיימרים להיות ממשיכי דרכו".

חבר ה'מועצת' מתריע: הורסים את הרבנות והציונות

בפנייה לשר לשירותי דת, מתן כהנא, כותב חבר מועצת הרבנות: "גם אם יש מי שרוצה לעשות שינויים טכניים בשירותי הדת הרי שמוטל עליו לבוא ולשאול את גדולי התורה, את הרבנים הראשיים וחברי מועצת הרבנות הראשית.

"לא ייתכן שמעוניינים לעשות שינויים בכשרות בלא לשאול את פוסקי ההלכה והמבינים בכשרות. גם רב בישראל כאשר הוא יחידי איננו יכול לצאת ולחלוק כנגד רוב רובם של רבני ישראל. על אחת כמה וכמה שמדובר באדם שלא מוסמך הלכתית המעז לצאת בריש גלי כנגד הוראותיהם של הרבנים לכל הדורות.

"עם כל הכבוד למשרה פוליטית כזאת או אחרת, או הרצון להנהיג ולהטביע חותם, אסור לאיש לגעת בהלכה היהודית ובכשרות אפילו כמלא נימה. מעשיהם של אנשי רפורמת הכשרות אינם רצויים".

הרב הוסיף ותקף את הרפורמה: "מלבד הבעיות בתוכן ההחלטה של רפורמת הכשרות, יש להסתכל במבט רחב יותר. הפגיעה במערך הכשרות הממלכתית היא לא רק פגיעה בכשרות או ברובד ההלכתי אלא פגיעה אנושה במהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ושלילת הזהות היהודית ומסורת ישראל כחלק מהמדינה".

"הפגיעה במסורת ישראל כביכול בשם רפורמה טכנית, פוגעת ומקעקעת את היהדות", סיכם הגרא"ש וייס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר