"שבוע הפייקים הגדול"

בנט: התקציב יעבור השבוע; 'ליכוד': נקיים הצבעות אי אמון

ראש הממשלה בנט אמר לפני שהמריא לוועידת האקלים, כי צפוי "שבוע פייקים", אבל התקציב יעבור, בליכוד הגיבו, כי למרות נסיעת בנט לחו"ל, בכוונתם לקיים הצבעות אי אמון נגד הממשלה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט, לפני ההמראה (צילום: חיים צח, לע"מ)

ברקע העימותים בין הקואליציה לאופוזיציה - בשבוע הסוער של אישור התקציב, ראש הממשלה חבר הכנסת נפתלי בנט, המריא בשעה זו (ראשון) לוועידת האקלים בגלאזו.

קודם להמראתו, מסר ראש הממשלה בנט: "אנחנו מיד ממריאים לגלאזגו שבסקוטלנד, לוועידת האקלים, שם אני צפוי לפגוש את ראש ממשלת בריטניה בוריס ג’ונסון, את נשיא צרפת מקרון, את ראש ממשלת הודו מודי, ועוד רבים וטובים. חשוב לדעת שמעמדה הבינלאומי של ישראל הולך ומתחזק מיום ליום."

"בזמן שאנחנו נפעל שם בסקוטלנד", הוסיף בנט ואמר: "להעלאת קרנה ומעמדה של ישראל בעולם, כאן בארץ אנחנו צפויים לשבוע משוגע, שילך ויעשה פרוע יותר מיום ליום בהתקרב מועד ההצבעה על התקציב. אני רוצה להסביר לכם מה אנחנו רואים פה - מרגע שהתקציב יעבור השבוע, זה קונה יציבות רבת שנים לממשלה, והמשמעות לאופוזיציה היא התפוררות והתפרקות לרסיסים".

"הם מבינים את זה", הטיח בנט כלפי האופוזיציה והוסיף: "והם נואשים. הם נואשים להפיל את התקציב ולהוביל לבחירות חמישיות, זו מטרתם. לכן, אנחנו צפויים לשבוע הפייקים הגדול. אין משהו שהם לא יעשו השבוע כדי להפיל את התקציב ולהוביל לבחירות החמישיות. אני רוצה להרגיע את כולם - חבל על המאמץ. אנחנו נעביר את התקציב, התקציב יעבור".

לדברי בנט: "התקציב יעבור בגלל שמדינת ישראל זקוקה ליציבות. התקציב יעבור כי המדינה זקוקה לניהול טוב ורגוע.
התקציב יעבור כי אף אחד לא רוצה לסחרור הבחירות האינסופיות. אני מותיר מאחוריי את מדינת ישראל שהשתלטה על הקורונה, על זן הדלתא. המדינה בשליטה, המדינה בצמיחה כלכלית של 7.1% - זו הצמיחה הכלכלית הגדולה מזה שנים רבות. המדינה בכיוון טוב".

"לכן", אמר בנט לסיום, "אני מבקש מחברי הכנסת של הקואליציה: התנהלו באורך רוח. השבוע הזה ייגמר עם תקציב מאחורינו ובע"ה עם שגשוג גדול".

מטעם מפלגת הליכוד נמסר: "הקואליציה קבעה סדרי דיון דורסניים בתקציב. לראשונה לא התקיימה התדיינות אמיתית עם האופוזיציה כדי להגיע להבנות בעניין סדרי הדיון. בכך המשיכה הקואליציה ברמיסת האופוזיציה וברמיסת הנוהג שהיה קיים שנים רבות בכנסת".

"למרות זאת, ולמרות שבעבר הוגשה הצעת אי אמון אפילו כאשר רה״מ נתניהו נסע לחתום על הסכמי אברהם, אנחנו הצענו לקואליציה למשוך את הצעת אי האמון שתעלה מחר. זאת, בתנאי שלא יתקיימו בזמן שנועד לה דיונים בחוקים ממשלתיים. גם ההצעה הזו נדחתה על ידי הקואליציה".

"לכן", מבהירים במפלגת הליכוד: "אנו נקיים את דיון אי האמון, כדי שהזמן לא ינוצל על ידי הממשלה לקידום חוקים ממשלתיים נוספים, אולם לא נערוך גיוס להצבעה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר