מזימת איווט יוצאת לדרך

לפני התקציב, החל מהלילה: חד-פעמי ודלק יתייקרו; 'בושה'

התוכנית הזדונית לייקור מוצרי החד-פעמי, כדי לפגוע בכיסו של האזרח החרדי - תיכנס לתוקף הלילה; בנוסף, מחיר הדלק יזנק בחדות; "ממשלה שמביאה שינוי? רק רוע היא מביאה לנו, בושה" (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (צילום: יוסי אלוני - פלאש 90)

הממשלה אמורה להעביר השבוע את התקציב, שלא מבשר טובות לציבור החרדי ולעולם התורה, אך כבר החל מהלילה (ראשון) בחצות, החרדים ירגישו את נחת זרועה של הממשלה, כאשר מחירי החד-פעמי יתייקרו בחדות.

מיד עם כניסתו של שר האוצר הנוכחי איווט ליברמן לכס שר האוצר, הוא החליט להטיל מס על חלק מחומרי הגלם, שבראשם החד-פעמי, כאשר מי שיסבול ראשון מההתייקרות יהיו הציבור החרדי.

אם לא די בכך, מחירי הדלק יתייקרו הלילה ברבע מהמחיר שהיה לליטר בנזין 95 לפני שנה בדיוק. כאשר החל מחצות, המחיר לליטר בנזין לא יעלה על 6.62 שקלים - עליה של 23 אגורות מהמחיר הקיים בחודש האחרון. מי שירצה לתדלק בשירות מלא, יאלץ להוסיף עוד 21 אגורות בעבור כל ליטר בנזין 95.

בשנה האחרונה מחירי הדלק עולים ללא הפסקה, למעט הפוגה של חודש לפני כשלשה חודשים. עם זאת, העלייה במחיר לליטר החודש תהיה הגבוהה ביותר מכל עליות המחירים שהיו בשנה שחלפה.

נראה שאלו לא יהיו ההתייקרות היחידות - אלא רק ההתחלה לגל של עליית מחירים. מומחים בתחום מעריכים, כי ההוצאה למשק בית בעוד כשלושה חודשים, תעלה בסכומים של מאות ואף אלפי ש"ח.

בכל רחבי הארץ, נרשמה הערב הסתערות על מוצרי החד-פעמי וכן על תחנות הדלק. בריכוזים החרדיים, נערכו הערב, מכירות ענקיות של חד-פעמי, רגע לפני שהגזירה יוצאת לפועל.

בשווקים, בחנויות המסחר ובמרכולים זועמים על הממשלה החדשה ועל הקברניטים שלה, וטוענים בשיחה עם 'כיכר השבת', כי אם לא די בכך, שהממשלה הנוכחית לא מוזילה את המחירים כפי שהתחייבה, וכפי שאמר כמה פעמים רק לאחרונה ראש הממשלה בנט, כי הוא יוזיל את המחירים, התוצאה בשטח היא הפוכה.

קונה באחד המרכולים בבית שמש אמר ל'כיכר השבת': "אין ספק שליברמן בכוונת מכוון, בחר להתחיל עם מה שהכי יכאב בכיס לציבור החרדי, תאוות הנקם שלו גורמת לו לפגוע במשפחות קשות יום ובאברכים עמלי תורה, זה דבר שלא יסולח".

אברך בסופר-מרקט בירושלים, סיפר ל'כיכר השבת': "לקחתי הלוואות והגעתי היום לקנות מוצרי חד פעמי לשנה וחצי הקרובות, כדי שליברמן לא ייהנה מהמיסים שאני קונה, אין לי מושג איפה אאחסן את המוצרים ומתי אפרע את החובות, אך לא ניתן למר ליברמן ליהנות על חשבוננו, גם במחיר שאצטרך להתאמץ".

איש עסקים בני-ברקי מוכר, שנצפה הערב מצטייד בחד-פעמי, אומר ל'כיכר השבת': "זה לא מזיז לי הכסף, מזיז לי העיקרון. ברוך השם, יש לי עוזרת ואני אוהב להשתמש בכלי זכוכית או חרסינה, אך לעתים אני משתמש בחד פעמי, הלילה, החלטתי לצאת ולרכוש כמות שתספיק לי לשנתיים, כדי שהממשלה הזו, לא תרוויח עלי מהמיסוי האכזרי הזה - אף פרוטה אחת".

עוד מוסיף איש העסקים המוכר: "אין שום סיבה שבעולם שאני אשלם על הרוע והאכזריות של ליברמן, שמתכוון להשתמש בכסף לכיסוי הגירעון, החרדים הם לא הפרייארים שלו, שיחפש לנקום במישהו אחר".

חשבתם שרק חרדים מתלוננים? במרכול במבשרת ציון, הבהירה דליה ל'כיכר השבת': "אני חושבת שזו בושה מה שקורה פה, מה זה שעושים דברים מהרגע להרגע, אם באמת רוצים לשמור על כדור הארץ, שיעדנו שנה לפני שנדע להיערך והתאים את עצמנו, אני לא זוכרת שהיה דבר כזה בישראל, גם שהחלו לגבות 25 אג' לכל בקבוק פלסטיק, הודיעו על כך זמן רב לפני, זה מריח כמו משהו לא טוב, ואני מתפלאת על הממשלה הזו שהבטיחה שינוי, ובתכלס מביאה דורסנות".

חברתה למסע הקניות, אומרת ל'כיכר השבת': "לדעתי מדובר פה בצביעות, החד-פעמי הזה לא באמת גורם לזיהום אוויר, כמו הרבה מפעלים, שהממשלה הזו מפחדת לגעת ומעדיפה להתעסק עם החלשים שרק להם זה יזיז, אם באמת היו רוצים לעשות שינוי, הייתי זורמת, אבל זה לא נראה באמת שינוי רציני, הכי קל להיטפל לאלו שאין להם לובי חזק בכנסת".

בתחנות הדלק ברחבי הארץ, צבאו עשרות אנשים כדי להספיק לתדלק לפני עליית המחירים, ל'כיכר השבת', הם סיפרו: "אנחנו מאוכזבים מאוד, זו ממשלה שרק שנאה מעניינת אותה, או לחרדים או לביבי, הם הבטיחו שיתעסקו בנושאים רצינים ובמקום זאת, הם מתעסקים בג'ובים, במינויים ובלתת כסף לחתולים או לארגוני החמאס".

כך או אחרת, נראה שאנו עומדים בפני גל התייקרויות רציני ולמרות ההבטחות של בנט, שהוא בוחן הוזלה, בשורה התחתונה, אזרחי ישראל נאלצים לסחוב את הגזירות הכלכליות על כתפיהם, כדי שהתקציב השנתי יעבור, לרווחת החברים בקואליציה.

ומה ליברמן חושב על הגזירות שהוא יזם, בציוץ העלה הערב לחשבונו בטוויטר, כתב ליברמן: "‏אין צורך להמתין בתורים ארוכים ולהסתער על ה"חד פעמי", צריך רק להצטייד בנוזל כלים רב פעמי!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר