פגישה ראשונה • צפו

קודם לפגישה רשמית: בנט נפגש עם נשיא הודו

לאחר פגישה עם ראשי הממשלה האוסטרלי והבריטי, ראש הממשלה נפגש עם נשיא הודו נרנדרה מודי, בפעם הראשונה, מחר, המשלחות ייפגשו גם באופן רשמי • תיעוד (חדשות, ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בנט ומודי (צילום: דוברות)

ועידת האקלים: ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (שני) בפעם הראשונה עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בטקס הפתיחה של ועידת האו"ם בגלאזגו.

על פי הדיווח של לשכת בנט, מחר יקיימו שני המנהיגים פגישה רשמית, יחד עם משלחות רשמיות של שתי המדינות.

קודם לכן נפגש בנט עם ראש הממשלה האוסטרלי, סקוט מוריסון, וכן עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. במהלך הפגישות בנט התייחס גם לנושא האיום האיראני, וקרא לאוסטרליה להכיר בחיזבאללה כארגון טרור.

"נושא האקלים לא צריך להיות נושא פוליטי, מדובר בעתיד ילדינו", אמר בנט לראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, "התחייבנו ליעד של 0 פליטת גזי חממה עד שנת 2050. זה לא צריך להיות נושא פוליטי, זה לא עניין של שמאל וימין. מדובר על העתיד שלנו. התרומה הייחודית שלנו אינה טביעת הרגל הפחמנית, מכיוון שאנו מדינה די קטנה. זה עניין של רתימת האנרגיה של "אומת הסטארט-אפ" לשמירה על כדור הארץ. אני מצפה לדון איתך על כל הנושאים הללו", אמר בנט.

ראש הממשלה בנט הודה לראש הממשלה מוריסון על תמיכתה ארוכת השנים של אוסטרליה בישראל בזירה הבינלאומית. כמו כן, דנו השניים בדרכים להידוק ושדרוג היחסים בין המדינות, בדגש על חדשנות אקלימית.

בנוסף, שני המנהיגים דנו בהרחבה באיום הגרעין האיראני. רה"מ ביקש מראש ממשלת אוסטרליה לפעול לגינוי נחרץ של איראן במסגרת מפגש מועצת הנגידים (BOG) הקרוב של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שצפוי להתקיים בהמשך החודש.

עוד ביקש ראש הממשלה כי אוסטרליה תגדיר את חיזבאללה, על כל אגפיו, כארגון טרור באופן רשמי, נושא שעומד על הפרק כעת באוסטרליה.

רה"מ בנט הזמין את ראש הממשלה מוריסון ואת רעייתו לביקור רשמי בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר