סערה ביהדות צרפת

הרב מאשים: המועמד היהודי הוא אנטישמי

אריק זמור, סופר יהודי ימני-קיצוני המתמודד על נשיאות צרפת וממוקם במקום השני בסקרי דעת קהל, סופג ביקורת מהקהילה היהודית המתנגדת לו בשל דעותיו (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ימין: הרב חיים קורסייה. שמאל: אריק זמור (צילום: כיכר השבת; Shutterstock)

סערה: רבה הראשי של צרפת, הרב חיים קורסייה, יוצא במתקפה פומבית נגד מועמד יהודי לנשיאות המדינה.

מדובר במועמד פופולארי בשם אריק זמור, סופר ועיתונאי יהודי המחזיק בדעות ימניות קיצוניות, שמתמודד על נשיאות צרפת וממוקם בשלב זה במקום השני בסקרי דעת קהל.

במרכזה של הסערה ביהדות צרפת סביב המועמד, התראיין הרב הראשי הרב חיים קורסייה לערוץ הטלוויזיה הצרפתי France 2, ונשאל שם האם זמור הוא אנטישמי. "אנטישמי? בוודאי", השיב קורסייה והוסיף: "גזען? בהחלט".

הרב קורסייה, בראיון לכתב 'כיכר'. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

זמור מרבה להביע את עמדותיו נגד מהגרים וזרים - בעיקר מוסלמים - השוטפים את ארצו. בעבר התבטא כי הם "כובשים", וכי רוב סוחרי הסמים בצרפת הם ערבים או אפריקאים.

יצויין שזמור עצמו הוא בנם של מהגרים: הוריו שהשתייכו לקהילה היהודית באלג'יריה עברו להתגורר בצרפת. זמור נשוי ליהודייה ויש להם מספר ילדים. הוא אינו אדם דתי, אך פוקד לעיתים את בית הכנסת כשהוא חבוש כיפה.

לפי חלק מהסקרים, במירוץ לנשיאות הצליח העיתונאי היהודי לעקוף אפילו את מארין לה פן, מנהיגת מפלגת הימין המובילה RN ('החזית הלאומית', י"נ).

אריק זמור באירוע לרגל הוצאת אחד מספריו (צילום: Shutterstock)

אלא שזמור סופג לאחרונה ביקורת מהקהילה היהודית בשל דעותיו, מאחר והיהודים חשים מודאגים מהימין הקיצוני. כך למשל, מדיניות נגד זרים עשויה להשפיע גם על סדר יומם של יהודי צרפת.

עד כה, הדעות שפרסם זמור בכלי התקשורת ובספריו לא זכו ליחס מהקהילה, שלא ראתה בו גורם משמעותי, אך כעת כאשר נראה שיש לו סיכוי להנהיג את צרפת - בכירי הקהילה מתנערים מעמדותיו.

כשנפתלי בנט עלה על כס ראש ממשלת ישראל, אמר מי שאולי יהיה נשיא צרפת הבא כי "לנפתלי בנט יש שתי אופציות: או להמשיך בכיוון האידיאולוגי הימני שהיה שלו במשך שנים בנוגע לפלשתינים, ואז הקואליציה שלו תתפוצץ. או לאמץ את המדיניות של הקואליציה שלו ולכוון יותר שמאלה, ואז המדינה שלו - שהיא ברובה הגדול ימנית - תתפוצץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר