תקציב, חרדים ומדינה

ח"כ משה גפני תוקף: 'בנט בגד במדינה; שקד אשמה בהכל'

הוא תוקף בחריפות את בנט - "בגד במדינה", מאשים את שקד - "הכל בגללה"; ולא חוסך את לשונו מלפיד ליברמן וכהנא; ח"כ משה גפני בריאיון סוער לישי כהן על התקציב, האכזריות והשקרים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הריאיון המלא עם ח"כ משה גפני (צילום: מולי הרשקוביץ )

גפני, עולה להתקפה חריפה במיוחד נגד ראש הממשלה נפתלי בנט ואומר כי הוא "בגד במדינת ישראל". לדבריו, "שקד וחבריה ל'ימינה' אשמים בהכל", והוא מבטיח: "הם ישלמו את המחיר". הוא מאשים כי "ליברמן וכהנא רוצים לחסל את המדינה היהודית", ותוהה: "לאן נעלם היועמ"ש? יש פה שחיתות, אולי לוקחים כסף לכיס?".

במהלך הריאיון מגיב גפני להצעת יו"ר רע"מ מנסור עבאס לתת מאה מיליון שקל לחרדים, "אני לא מבקש תרומות ונדבות ממנסור עבאס", הוא מתחייב: "כשנחזור, נוריד את המס על החד פעמי" ויש לו גם נימת ביקורת על ראש האופוזיציה בנימין נתניהו

כותרות הריאיון

תקציב המדינה: "אני מעריך שהתקציב יעבור, אני מקווה שלא. מאוד יכול להיות שלא יעבור. זה תקציב רע, יש חברי כנסת חדשים שהרבה מהם לא מבינים שחושבים שצריך להעביר תקציב, וזה אחד היעדים, אבל הם לא יודעים שיש תקציב טוב ויש תקציב רע. הם עושים תקציב רע ואכזרי. לא היה דבר כזה. מי שיסבול מזה - זה הציבור במדינת ישראל. כל הנושאים שבעבר לא הסכמנו שיבואו - נמצאים בתקציב".

הפגיעה בתקציב הישיבות: "תקציב הישיבות נפגע גם נפגע. קוצץ למעלה מ-50 מיליון שקל, לא ניתן לחלוטים הגידול הטבעי. כל שפחות ממיליארד וחצי זו פגיעה. לקחו כסף וקיצצו. אני דיברתי עם שרים בממשלה הזו, חברים שלי, שאלתי: איך תסכימו להעביר תקציב כשאר תהיה פגיעה כזו בתקציב החרדי. הם אמרו לי 'יש סיכום עם ליברמן שלא תהיה פגיעה'. בכל אופן, יש פגיעה".

ח"כ משה גפני בריאיון לישי כהן

איילת שקד ו'ימינה': "כל מה שנעשה זו היא, היא אשמה בהכל. כל מה שנעשה זו היא. זה שירד חמישים מיליון שקל לסמינרים, זה שלקחו את התרבות החרדית ומחקו את הסעיף הזה, הוא אפס, פגיעה בחינוך העצמאי, אותו הדבר במעיין החינוך התורני - כל הדברים מכוונים נגד הציבור החרדי.

"איילת שקד וחבריה למפלגה - הם אשמים בהכל, זה לא בפעם הראשונה. איילת שקד הייתה בראש הוועדה שניסתה לפגוע בתלמידי הישיבות, הכל הם אשמים. הם ישלמו את המחיר על זה. אחרי הבחירות לא תהיה 'ימינה', הם לא עוברים את אחוז החסימה. אי אפשר לשקר לכל העולם. הם פירקו את הימין.

"הם עשו מעשה שלא יעשה, הם לקחו את הציבור המסורתי שנמצא בימין ופגעו בו פגיעה שאי אפשר לתאר אותה. זה נורא ואיום. זו ממשלה שדיברה כל הזמן נגד הכספים הקואליציוניים, יאיר לפיד אמר את זה, הם לוקחים את הכסף הזה עכשיו, אצלנו לפחות זה היה למטרות טובות".

ח"כ משה גפני ל'כיכר השבת'

ההתחייבות לעגן את תקציב החרדים: "איזו התקפות היו כל פעם שהייתי מעביר כסף לתקציבי החרדים, איזו התקפות בעיתונות. זה נגמר, נהיה בקואליציה בעזרת השם, אני עברתי את הקו האדום בעניין הזה. לא מעניין אותי מה שיתקפו, מה שיגידו, לא מעניין אותי שום דבר. מה שקורה עכשיו מעמיד אותנו חברי הכנסת החרדים, הכל יהיה בבסיס, כל מה שקשור למגזר החרדי, לא נבקש כסף קואליציוני, לא נבקש לחתולים ולא לכלבים. היום יושבים חברי כנסת בקואליציה, לא מעניין אותם ילדים וילדות חרדים שנפגעו, מעניין אותם להוסיף לחתולים".

המתקפה על היועמ"ש: "אני יודע מה זה להעביר תקציב, המציאות הייתה שכל דבר לפני שמאושר - היה צריך לדעת לאן זה הולך, אולי מישהו יכול להגיד מה אמר היועמ"ש על 2 מילון שקל שעבר למשרד התרבות והספורט לרבנים? למה? יש רב למכבי תל אביב? מה בדיוק הכסף הזה? יש פה שחיתות מוחלטת. איך נתתם אישור? מושחתים נמאסתם. שמישהו יגיד לאן הולך כסף? אולי מישהו לוקח את זה לכיסו? אני מאמין עליהם הכל, אנשים שלא אכפת להם להרעיב ילדים, שמשקרים".

הצעת ח"כ מנסור עבאס לתת מאה מיליון שקל לחרדים: "אני לא בא לבקש תרומות ונדבות ממנסור עבאס, תודה רבה - אמר אמירה יפה, אני לא רוצה שהוא ייתן לי כסף כדי שאני יפתור את הבעיות. אני בכלל לא בטוח שהוא יכול לתת את הכסף".

יאיר לפיד: "הילדים של יאיר לפיד שלומדים בבית ספר, שואלים האם יאיר לפיד בקואליציה? כשהוא היה בקואליציה הילדים שלו לא קיבלו תקציב? היה דבר כזה? למה אני צריך להיכנס לקואליציה כדי שהילדים שלהם יהיה תקצוב, למה הוא מעז להגיד את הדבר המושחת הזה? הוא לא נציג של הציבור החרדי, שיפסיק לשקר כמו שהוא משקר כל הזמן".

ח"כ משה גפני ל'כיכר השבת'

הפגיעה במגזר החרדי: "יש פה פגיעה חסרת תקדים, יותר ממשלת לפיד בנט ב-2013, כל מה שנוגע לציבור החרדי הם פגעו בכל הכוח שהם יכולים. בגלל שלא נכנסנו לקואליציה הילדים צריכים לסבול?".

המס על החד פעמי: "הם כל הזמן ממציאים תירוצים שעם התירוצים האלה גובים כסף. כשאנחנו נחזור לממשלה נוריד את המס על החד פעמי, בוודאי, זו התחייבות שלנו לציבור, כל מה שנעשה עכשיו - את הכל נבטל, כולל המעונות".

אי קיום הרוטציה עם גנץ, טעיתם? "הכל יכול להיות, עשינו מה שאפשר, דיברנו עם נתניהו, דיברנו אפילו בדחיפות. היות ואנחנו הולכים עם הליכוד אנחנו נושאים באחריות כמו כולם. באמת שגיאה בעצם העובדה שלא הביאו תקציב, היה צריך לקיים את הרוטציה, עשינו כל מה שאנחנו יכולים במסגרת שבה אנחנו נמצאים. אנחנו יד בידם עם נתניהו עד שהוא זה שיחליט לפרוש".

רפורמות השר מתן כהנא: "זה הדבר היחיד שמביאים ללא מחלוקת בממשלה הזו. מה לא שנוי במחלוקת? הרס הרבנות, הרס שירותי הדת, הרס הכשרות. אני עשרים שנה נלחם על כבודה של הרבנות. אני יודע מה האלטרנטיבה, האלטרנטיבה זה הרפורמים, האלטרנטיבה זה רפורמי מסוגו של מתן כהנא, זאת האלטרנטיבה. לכן 20 שנה אני נלחם על כבודה של הרבנות.

"מה שמתן כהנא בא ועושה זה לחסל את העניין הזה שנקרא רבנות ממלכתית. זה הוא וליברמן יחד, "לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב, אלא מפני שהוא מינו', לשניהם יש מטרה אחת: לחסל את הנושא הזה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

ח"כ משה גפני בריאיון לישי כהן

"כהנא מדבר כל הזמן ש'יוליה מלינובסקי', מה יוליה מלינובסקי? היא אשה שאמרה שהיא לא אוכלת כשר, איך היא פתאום דואגת לכשרות? איך היא פתאום בת ברית של מתן כהנא? איך? משל למה הדבר דומה: שימנו בראש הוועדה למאבק בנגד הסמים - מישהו שמודיע שהוא מעשן סמים. עושים הכל, מבחינתו של כהנא, מבחינתו לחסל את הכל. לחסל את מדינת ישראל כמדינה יהודית".

ראש הממשלה נפתלי בנט: "אני לא כל כל כך מכיר אותו, הוא נראה לי איש מהזן הנחות ביותר. הוא אופורטוניסט, הוא רוצה שבתיק יהיה רשום שהוא היה ראש ממשלה. הוא בגד בבוחרים שלו, בגד במדינת ישראל, בוודאי, במדינת ישראל היה ימין והיה שמאל, הוא פירק את הימין לחלוטין, הוא בגד במדינת ישראל. הוא לקח בוחרי ימין וגנב מהם קולות והעביר לשמאל".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר