לאחר התקציב

ח"כ מלינובסקי רמזה: נקדם נישואים אזרחיים ותחב"צ בשבת

יו"ר הוועדה לשירותי הדת, שטיפלה ברפורמת הכשרות, רמזה כי לאחר התקציב תקדם נושאים בעייתים נוספים ביחסי הדת והמדינה• גורם ימני ל'כיכר': "דברים לא רלוונטיים" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הטיקטוק של מלינובסקי)

האם ממשלת בנט-לפיד תקדם שינויים מרחיקי לכת בסטטוס קוו בנושא הדת והמדינה? גורמים ימניים בממשלה מבהירים הערב (שלישי) ל'כיכר השבת' כי התשובה לכך שלילית.

רגע לפני אישור תקציב המדינה, יו"ר הוועדה לשירותי דת, ח"כ יוליה מלינובסקי, שהייתה אחראית בוועדה בראשותה על רפורמת הכשרות, ראתה לנכון להעלות לרשת סרטון ובו רמזה במה תעסוק מייד לאחר אישורו: קידום נישואים אזרחיים, גיור ותחבורה ציבורית בשבת - "וזו רק ההתחלה", כלשונה.

שני גורמים בכירים בצד הימני של ממשלת בנט-לפיד, המקורבים מאוד לראש הממשלה נפתלי בנט ולסגנו, שר המשפטים גדעון סער, הבהירו כי דברי מלינובסקי חסרי משמעות ושום דבר לא ישונה בסטטוס קוו: "אלו דברים לא רלוונטיים. לבנט יש זכות וטו על כל נושא שעולה לממשלה".

הדברים הללו באים מפי חברת המפלגה הקיצונית ביותר בממשלה בנושא הפגיעה במצב הקיים מבחינה דתית בישראל, ישראל ביתנו, הנחשבת לחזקה במיוחד בקואליציה הנוכחית, גם בגלל המשרדים שבידיה וגם בגלל יכולות חברי הכנסת שלה, שנחשבים למנוסים יותר ממפלגות אחרות בממשלה.

אם בכל זאת, חרף ההבטחות המגיעות מימינה ומתקווה חדשה, דברים כגון אלו יקודמו, קשה לראות איך אכן הם יעברו בקריאה שלישית בכנסת, לפי שמבחינה מספרית בכל מקרה יהיה רוב אופוזיציוני, כאשר חברי כנסת דתיים מהקואליציה לא יוכלו לתמוך בדברים כאלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר