יוצאים לדרך

ארה"ב: חיסון הילדים לנגיף אושר באופן סופי

מנהלת ה-CDC האמריקנית אישרה סופית את החלטת מנהל התרופות והמזון האמריקני ה-FDA למתן חיסון לילדים כנגד הקורונה מתוצרת פייזר. דיון בנושא ייערך גם בישראל (קורונה)

(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

התקדמות נוספת לקראת חיסוני הילדים כנגד הקורונה: מומחי ה-CDC - המרכז לבקרת מחלות האמריקאי, המליצו לאשר את חיסון הקורונה לילדים של חברת פייזר. ה-CDC הוא הגוף שאחראי על אישור מהלכים רפואים ותרופות שאושרו בידי ה-FDA. על פי ההערכות, כבר בימים הקרובים מתכוונים להתחיל לחסן בארה"ב ילדים בגילאי 5-11.

החיסון לילדים שאושר כבר בידי ה-FDA הוא במינון של שליש מהמינון למבוגרים והבקבוקים בהם יגיע יהיו בעלי פקק כתום השונה מהפקק הסגול שמיועד למבוגרים. ההחלטה הגיעה לאחר דיון ארוך ומעמיק על ידי מומחים מתחומים רבים, שעברו על הנתונים הרבים והחליטו להמליץ עליו בשידור חי כדי להראות שקיפות.

על פי המחקר הקליני שהציגה פייזר בפני המומחים, בו השתתפו 2,258 ילדים בגילאי 5-11, הם חוסנו בשתי מנות בהפרש שלושה שבועות, חלקם קיבלו מנת פלצבו בלבד, חלקם קיבלו את המינון הרגיל וחלקם קיבלו את המינון המוקטן, שליש מהמנה הרגילה.

לאחר מכן נבדקו הילדים כדי למדוד את רמות הנוגדנים בגופם, כמו גם נבדקו שיעורי ההדבקה בקרב שלושת הקבוצות וכמובן תופעות הלוואי נבחנו באופן מעמיק. התוצאות לימדו כי הילדים שקיבלו את זריקת הדמה נדבקו פי חמישה מהילדים שקיבלו חיסון אמיתי. כמו כן נמצא שיעילות החיסון למניעת הדבקה עומד על 90.7 ורמת הנוגדנים שנמצאה בגוף הילדים הייתה גבוהה ביותר.

על פי המחקר, לא נמצאו תופעות לוואי חמורות לאחר החיסון בקרב הילדים מלבד תופעות הלוואי הקלות שנמצאו גם בקרב ילדים גדולים יותר ומבוגרים.

המומחים בחנו גם את נושא דלקת שריר הלב אותה מאשימים מתנגדי החיסונים כנגרמת על ידי החיסונים של פייזר ומודרנה. אך המחקרים שנערכו ברחבי העולם מלמדים כי מדובר בתופעת לוואי נדירה וכי הסיכונים של התפתחות דלקת כזו כתוצאה מהידבקות מהנגיף עצמו גדולים הרבה יותר. בנוסף, ברוב המקרים בהם חלו בדלקת זו, מדובר היה במחלה קלה בלבד.

ארגוני הרופאים האמריקאים הביעו את תמיכתם בחיסון ילדים וכעת נערכים בארה"ב למבצע חיסוני ילדים רחב היקף כשמליוני מנות חיסון כבר הועברו לידי מערכת הבריאות. האמריקנים מקווים לחסן את הילדים בחודש הקרוב לפני עונת החגים הנוצריים כדי למנוע הדבקות במסיבות המשפחתיות.

גם בישראל צפויים לאשר את מתן החיסונים לילדים לאחר האישור האמריקני. דיון בנושא ייערך מחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר