קרב על התקציב

המופע של דודי אמסלם; סילמן, רפורמים וחתול

ח"כ דודי אמסלם נאם במליאת הכנסת במסגרת הדיונים על חוק מסגרות התקציב, ובמהלך נאומו תקף את ליברמן, עקץ את עידית סילמן, סיפר בדיחה על חתול והרביץ השקפה יהודית בנחמן שי • צפו (פוליטי)

(צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ דודי אמסלם נאם אמש (שלישי) במליאת הכנסת במסגרת הדיונים על חוק מסגרות התקציב, לקראת ההצבעה על תקציב המדינה.

בנאומו, התייחס אמסלם לכך שיו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן קנתה סוכריות כדי לחלק לחברי הכנסת, ואמר ל"כ דוד ביטן שניהל את הדיון: "הגברת הזו גם הקליטה, לפחות לפי טענתם, את גפני וליצמן, היא גם העתיקה את חברת הכנסת מיכל וולדיגר, את החוק שלה, וגם עכשיו לקחה לך את הסוכריות, מה אתה מתפלא?".

הממתקים של סילמן (צילום: ערוץ כנסת)

אמסלם, תקף בחריפות את תקציב המדינה ואמר כי התוכניות האלה נמצאות שנים באוצר ולא קידמו את זה כי הבינו שזה פוגע במוחלשים. "רוע צרוף, זה בא מאנשים שהם רעים. ליברמן - זה לא מעניין אותו. מי שלא הצביע ליברמן - לא מעניין".

בהמשך דבריו הוא סיפר בדיחה על ז'וזו שעזב את ירוחם בשל מעבר דירה למגדלי יו, ומולו גרה משפחת רבינוביץ, אישה מבוגרת, הבן שלה וחתול. יום אחד הבן שלה רצה לנסוע לחוץ לארץ וביקש מז'וז'ו לטפל בחתול. אחרי שבוע הוא מתקשר ושואל מה שלום החתול, ואומר לו מת. ומה קרה כששאל מה שלום אמא שלו המבוגרת?

הבדיחה על ז'וזו והחתול (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך נאומו של שר התפוצות נחמן שי, פנה אליו ח"כ אמסלם ואמר: "אתה אמרת - 'אני לא רפרומי, לא אורתודוקסי ולא קונסרבטיבי, אני יהודי'. לא הבנתי, אז מה אתה? אז איזה יהודי אתה?".

שי, השיב לו: "אני לא מזדהה עם אף זרם". אמסלם, המשיך ותהה: "סבא שלך היה יהודי, עם זקן, דתי?", ושיבהשיב: "כן".

"זאת אומרת", המשיך אמסלם, "השורשים של כולנו באורתודוקסיה, אז מה המחלוקת פה? רפורמה עושים במפעל שימורים, לא עושים רפורמה בדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר