הכדור הראשון נגד הנגיף

בריטניה אישרה תרופה חדשה נגד קורונה

בריטניה אישרה לשימוש את גלולת 'מולנופירביר' של חברת 'מרק' שתינתן לחולי קורונה בסיכון גבוה. זאת הגלולה הראשונה שמאושרת לחולים בנגיף הקורונה (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק, Vikentiy Elizarov)

במהלך דרמטי אישרה היום (חמישי) בריטניה את הגלולה הראשונה בעולם שנועדה לטפל בחולי קורונה. בריטניה היא הראשונה שמאשרת את התרופה של חברת 'מרק', כשבמקביל שלחה החברה בקשה לסוכנות האירופית לתרופות, ומה-FDA (מנהל התרופות והמזון בארה"ב). בשלב זה תינתן את התרופה לחולים מגיל 18 ומעלה, לחולים שנמצאים בקבוצות סיכון, כמו אנשים עם השמנת יתר או מחלות לב.

החולים ייטלו 2 מנות למשך חמישה ימים, כשיעילות התרופה גוברת ככל שהיא ניטלת סמוך לרגע ההדבקה. על פי סוכנות התרופות בממלכה - התרופה נמצאה בעלת יעילות גבוהה בהפחתת סיכון של אשפוז ומוות בקרב הנדבקים בקורונה. חברת מרק הודיעה כי ביכולתה לייצר כ-10 מיליון מנות כבר במהלך השנה הקרובה. אחוזים גבוהים מסך התרופות כבר נרכשו על ידי מדינות מכל העולם.

חברת 'מרק' ערכה את הניסוי על יותר מ-770 נבדקים שהתנדבו, ועל פי התוצאות יעילותה של הגלולה מוערכת בכ-50% - עדיין רחוק מהאפקטיביות הגבוהה של חיסוני הקורונה. במהלך הניסוי חולקו הנבדקים ל-2 קבוצות, כשקבוצה אחת קיבלה את הגלולה, וקבוצה נוספות קיבלה תרופת דמה (פלצבו). מהקבוצה שקיבלה את מנת החיסון אושפזו 7% כשאף אחד לא מת, ומקבוצת הניסוי שקיבלה את הפלצבו אושפזו כ-14% מהנבדקים ושמונה אנשים נפטרו. לטענת החברה לא נמצאו תופעת לוואי כתוצאה מקבלת התרופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר