מיום שני הקרוב

משרד הבריאות משנה את הגדרת "מחלים"

אחרי שרבים שלא התחסנו במנה שלישית איבדו את 'התו הירוק', משרד הבריאות מעדכן את הגדרת ה'מחלים' ומרחיב את כמות האנשים שיוכלו להיכנס תחת הגדרה זאת (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

החל מיום שני הקרוב, אזרחים רבים יוכלו להיכנס גם הם תחת הגדרת 'מחלים' ולזכות בתו ירוק. בכדי להיחשב 'מחלים' בקריטריון שונה ממה שקיים עד עכשיו, יש צורך באישור מיוחד מוועדת חריגים שמשרד הבריאות יקים.

הקריטריונים כפי שהציג משרד הבריאות הם:

א. הצגת בדיקה מעבדתית:

המבקש יידרש להציג תוצאת בדיקת אנטיגן שבוצעה בעמדה מפוקחת של משרד הבריאות ( לא בדיקה ביתית) או בדיקת PCR חיובי גבולי.נאו לחילופין בדיקה סרולוגית רגילה חיובית ( באדם שלא חוסן או אנטי N באדם שחוסן) . במידה והבדיקה בוצעה בחו"ל יש לחזור על הסרולוגיה בארץ.

ב. הסתמנות קלינית חשודה:

המבקש פנה לרופא המטפל בקופה עם תסמינים מובהקים התואמים את נגיף הקורונה בסמיכות של עד 14 יום ממועד הבדיקה (אנטיגן PSR חיובי גבולי).

במקרה של ספק, תוכל ועדת החריגים להפנות לבדיקה סרולוגית רגילה (במקרה ומדובר באדם לא מחוסן), או סרולוגית אנטי N (במקרה שמדובר באדם שקיבל חיסון כלשהו). ככל שתתקבל תוצאה חיובית בבדיקה יינתן למטופל אישור החלמה.

הקופה אחראית למימון בדיקה סרולוגית מסוג אנטי N רק במידה וועדת החריגים של הקופה הפנתה את המבוטח לביצוע הבדיקה. בכל מקרה אחר, הבדיקה תתבצע על דעתו של המבוטח ובמימון עצמי.

כל קופת חולים אחראית לפרסם למבוטחיה את הנהלים ודרך העבודה לפיה תפעל ועדת החריגים בסמכותה, וכן את דרכי ההתקשרות להגשת בקשות לוועדה.

בנוסף, הוקמה במשרד הבריאות ועדת חריגים עליונה, שתסייע בייעוץ לוועדות החריגים בקופות החולים, תטפל בפניות חריגות שיופנו על ידי קופות החולים וכן תוכל לתת מענה לאנשים שאינם מבוטחים בקופות החולים (ובכלל זה סטודנטים זרים, תיירים, חסרי מעמד וכיוב').

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר