'השגריר' • צפו

דקירות, אקלים וועידות; אלו חדשות החוץ להשבוע

ועידת האקלים • 20 המדינות החזקות התכנסו • מה טראמפ מתכנן? • נשיא צרפת תוקף • כל זה ועוד בפינת "השגריר" בהגשת ציקי ברנדוין לסיכום כל חדשות החוץ • צפו (השגריר)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילומים: UN, טוויטר ווטינגסטן, טוויטר ספייק ג'ונס, הבית הלבן, גזפרום, GOVMOLDOVA, צבא אוסטרליה, ר"מ אוסטרליה, טוויטר מקרון, ראש ממשלת בריטניה, G20)

אם אתם מרגישים מנותקים מהעולם או שאתם ממש מתעניינים בחדשות חוץ, מדי שבוע ב'כיכר' - "השגריר" בהגשת ציקי ברנדוין, תסכם עבורכם את כל האירועים שקרו ברחבי העולם.

ועידת האקלים בגלאזגו

השבוע התכנסו בגאלזגו שבסקוטלנד מאות נציגים ממדינות שונות, בהן ישראל, בניסיון לבלום את ההתחממות המהירה של כדור הארץ, ולהביא לכמה שיותר מדינות להתחייב ל-0% פליטות גז בתוך פחות מ-30 שנים.

אם זאת, פוטין מרוסיה ושי ג'יפינג מסין, מהמדינות המזהמות ביותר לא השתתפו. נו טוב העיקר שראש ממשלת בריטניה ביקש שהכנס לא יהיה רק "בלה בלה בלה".

לכתבות בנושא:

ועידת 20 המדינות החזקות כלכלית - ה-G20

ועידת 20 המדינות החזקות, ה'G20' התקיימה גם כן בשבוע האחרון, ושם הושגו מספר הישגים, ביניהם: חיזוק שיתוף פעולה כלכלי בין האיחוד האירופי לארצות הברית, רף מינימום למיסוי חברות גדולות וגם - הנגשת חיסונים למדינות עניות.

נשיא סין, שי, ביקש לבטל את הפטנט של חברות החיסונים - נראה לכם שהוא היה מבקש את זה אם זה היה פטנט סיני?

סין נגד ארה"ב

אחרי שבארה"ב האשימו מעבדות של ממשל סין בהפצת נגיף הקורונה, בסין לא נשארים חייבים ותוקפים באמצעות שר החוץ הסיני, וואנג וונבין, שאמר כי "שקר שחוזרים עליו אלפי פעמים הוא עדיין שקר", וכי למודיעין של ארה"ב "יש מוניטין של הונאה והטעיה".

לכתבות בנושא:

דקר 17 בני אדם והצית רכבת

ביום הבחירות ביפן, אדם אלמוני מחופש עלה לרכבת באיזור העיר צ'ופו, ודקר לפחות 17 בני אדם, ופצע אחד מהם באורח קשה.

כנראה שזה לא הספיק לו, כי בעוד ההמונים נמלטים מהרכבת, הצית את הקרון בו היה.

לכתבות בנושא:

המנהיג העליון - נחשף

המנהיג העליון של הארגון 'טאליבן', הייבתוללה אח'ונדזאדה יצא לראשונה לאירוע פומבי מאז ההפיכה לפני מספר חודשים.

אח'ונדזאדה אמר כי הוא הגיע "לדבר אל חייליו האמיצים ותלמידיו" עוד אמר באירוע: "שאללה יגמול למדוכאים באפגניסטן שנלחמו בכופרים ובמדכאים במשך 20 שנה".

לכתבות בנושא:

טראמפ ראש הממשלה הבא?

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ אמר בריאיון כי הוא מאוכזב מכך שרוב יהודי ארה"ב לא תמכו בו. עוד אמר כי שמע שאם ירוץ לראשות הממשלה בישראל ינצח בקלות. "הם אוהבים אותי שם" אמר טראמפ.

לכתבות בנושא:

פוטין נגד מולדובה

כמו שצריך לדעת ממי להתגרש, צריך לדעת עם מי לעצור את השותפות העסקית. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, זועם על מולדובה, שהחליטה כי רוסיה לא תהיה יותר ספק הגז והדלק היחיד במדינה - בשל מחירים מופקעים שדרשה רוסיה ממולדובה.

פוטין הזועם הורה על עצירת הזרמת הגז למולדובה, מה שמביא כעת למשבר חריף במדינה.

לכתבות בנושא:

נשיא צרפת יורה לכל הכיוונים

נשיא צרפת עמנואל מקרון יורה לכל הכיוונים: לאחר שממשלת אוסטרליה החליטה לקנות צוללות מבריטניה, ולא מצרפת, מקרון זעם ואף כינה את ראש ממשלת אוסטרליה "שקרן".

ולא רק את אוסטרליה תקף מקרון. בצל מתיחות מתמשכת על חלוקת גבול הים לאחר יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, הכוחות הצרפתיים עוצרים ספינות דיג בריטיות, מה שמביא למתיחות בין המנהיגים והמדינות.

עד כאן מהשגריר!

  • להארות והערות: tziki@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר