דעה

מדוע החרדים לא יינזקו מסגירת האתר "ישיר למהדרין"

בעקבות ביקורת חילונית רשת ישיר למהדרין סגרה את המכירות לחרדים • מגיש התוכנית הכלכלית ב'כיכר' מסביר מדוע לחרדים יותר זול ואיפה הוא אישית עושה את הקניות (כלכלה)

משה מנס | כיכר השבת |
תיעוד של אחת המכירות במודיעין עילית (צילום: משה מנס)

ביום רביעי שעבר פורסמה כתבת תחקיר של 'חדשות 12', בו הוכח שרשת שופרסל מוכרת בזול לחרדים, על ידי אתר ייעודי לציבור החרדי, בשם 'ישיר למהדרין'.

בעקבות כך, החלה להתפתח ברשת מחאת צרכנים נגד שופרסל, על "הדאגה" שלה לציבור החרדי, בשופרסל לא עמדו בלחצים והכריזו על סגירת האתר המקוון ישיר למהדרין.

מגיש התכונית הכלכלית וכתב 'כיכר השבת' משה מנס, בטור אישי עם מסקנות עבור הקונים החרדים - בעקבות הסערה שהתחוללה:

אני מבין שאתם כועסים עם "מס החילוניות"; "קונים בזול על חשבונכם", ושאר קלישאות אנטישמיות.

אז הנה, עכשיו הם סגרו לחרדים. כולם יכולים להיות מרוצים. הכו בחרדים והצילו את המדינה.

אבל רגע.

ישיר למהדרין לא מכר בזול לחרדים כי הוא אוהב אותם. הוא עושה את זה משלוש סיבות עיקריות כדלהלן:

1 - הם מוכרים בכמויות. המשפחה החרדית צורכת המון.

2 - הציבור החרדי פשוט לא יכול להרשות לעצמו לשלם יקר. ולכן הוא קונה מוצרים זולים יותר. אם זה שתיה קריסטל - 2 ליטר ב 4 שקל, או במבה לולו וביסלי טוטו, מוצרים פחות מותגים.

אז אם יש מישהו שמוכן לשלם 20 שקל על עגבניה אורגנית, מטופחת שתגיע גם עם צלופן ותמונה של ידוען - שיהיה לו לבריאות. אבל החרדי לא ישלם על זה.

3 - יש להם מתחרים שמוכרים בזול.

הנה סרטון שאולי יעשה לכם טיפה שכל. זה סרטון של המכירה שבה אני אישית קונה בה כל שבוע. מכירת רחוב במודיעין עילית.

המכירה של משנת יוסף

בערים החרדיות יש מכירות רבות מסוג זה. המודל הוא כזה: כל שבוע אשתי עושה הזמנה טלפונית, וביום שלישי מגיעות משאיות ופורקות סחורה. הילדים שלי הולכים עם עגלה, מקבלים דף עם הרשימה שהזמנו, אוספים את המצרכים שלנו ומביאים הביתה.

זה זול משמעותית, כי לא עולה פרסום, כי לא עולה אחסון, ארנונה ותחזוקה. אין תשלום משכורות עובדים בחנות, ואין בלאי על המוצרים שלא נמכרים.

הפאנץ המדהים הוא: שכל שבוע מאות אלפים יורדים לרחוב (זה מכירה בכל הארץ) ולוקחים את מה שהם הזמינו. הכל מסודר מאורגן ומסתמך על עזרה הדדית ואמון.

****

עכשיו ככה. בתוך כל קהל האנטישמים ששמחו ש'ישיר למהדרין' סגרו את המכירה לחרדים. מידת סדום של 'גם לי גם לך לא יהיה', הרי שהיו גם בודדים שזעקו את הזעקה של "יקר לי"; "אני לא יכול להרשות לעצמי אוכל", ובאמת שאין סיבה שגם הם לא יקבלו בזול. כן, גם לחילונים מגיע בזול. (זה מצחיק כי תמיד אמרו לי, שזה הכשרות והמשגיחים שלנו שעולים להם...מ"מ)

כך או כך, ישיר למהדרין, שופרסל, יש חסד: אתם חזירים, נצלנים, טיפשים ואני אשתדל לא לקנות אצלכם עגבנייה. לא ב-20, אבל גם לא בשקל.

•• כותב הטור, הוא מגיש הפינה הכלכלית של כיכר השבת עם רפאל כהן. במהלך התוכנית הקרובה, תהיה התייחסות מקיפה לנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר