הפרשה שמטלטלת את המדינה

התפתחות משמעותית בחקירה: החשוד שחזר את החטיפה

אחד החשודים שהודה ברצח הנער החרדי סיפק לפני החוקרים תיאור מפורט של מסלול חטיפתו של ניסים שטרית, הנער בן ה-17, לפני למעלה מ-30 שנה • לא סיפק את מקום הקבורה המדויק (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד החשודים שנעצרו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

התפתחות משמעותית בתיק החטיפה והרצח של אנשי 'שובו בנים' לפני למעלה משלושים שנה. אחד החשודים, שהודה ברצח ואף הפליל אחרים, שחזר בצעד משמעותי מאוד מבחינת המשטרה את מסלול החטיפה. כך נודע ל'כיכר השבת'.

החשוד פירט כיצד נסים שטרית, אחד מן הנרצחים, הגיע לדירה שממנה נלקח ויותר לא שב. הא הוסיף וסיפר להיכן נסעו וכיצד נסעו. הוא גם סיפר איפה בדיוק שטרית הותקף ונרצח. מנגד, הוא לא מסר גרסה מדויקת לחוקרים באשר למיקום הקבורה המדויק.

וידויו של החשוד, שפורסם אמש בכיכר השבת, הגיע לאחר שהרב אליעזר ברלנד (אף הוא נחקר בפרשה), שהחשוד נחשב מקורב אליו, הורה לו כי הוא יכול למסור את גרסתו למשטרה.

עו"ד רועי אטיאס ושלום בן שבת שמייצגים את החשוד מסרו: "אכן מרשינו נלקח לזירה וניסה לשחזר מה ואיך קרה לפני 35 שנה, יש המון סימני שאלה ובמרכזם היעדר גופה. ישנן גם שאלות כבדות משקל לעצם חוקיות החקירה הזו בזמן שקיימת התיישנות ומגבלה חוקית למשך המשכות ההליכים, כל שלמרות ההתוודות, יהיו עוד מספר משוכות שהפרקליטות תאלץ לעבור בטרם יוכלו להגיש כתב אישום ודאי לצורך הרשעה".

כזכור, בתחילת החודש נחשף ב'כיכר השבת' כי חוקרי משטרה בלבוש אזרחי וחוקרי זיהוי פלילי נצפו לאחרונה באתרים שונים בעיר ירושלים וסביבתה, כפעילות שמסתמנת עד כה כאיסוף ראיות במסגרת חקירת תיק רצח שארע לפני עשרות שנים בירושלים או בסמוך לה.

כפי שדווח בכיכר השבת, בשבועות האחרונים נעצרו חמישה חשודים, בהם בנו של שר בכיר לשעבר במעורבות בפרשיות שהסעירה את המדינה בשנות ה-80 וה-90.

הפרשייה הראשונה הוא תיק היעדרות של הנער ניסים שיטרית, בן ה-17, בשנת 1986. שטרית, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, נעדר במשך עשרות שנים. חצי שנה קודם שנעדר, נחטף מהישיבה בה הוא לומד בעיר אשדוד, על פי החשד על ידי אנשי 'משמרת הצניעות'.

האירוע השני, עליו נחקרים החשודים, הוא רצח מנהל ישיבה בשם אבי אדרי, שנרצח בשנת 1990. גופתו נמצאה עם סימני אלימות קשה ועל פי החשד, גם הוא נרצח על ידי אנשי 'משמרות הצניעות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר