"משקר במצח נחושה"

הרשת סוערת אחרי נאום בנט, לפיד וליברמן

הליכוד תקפה בסדרת ציוצים, עיתונאים תהו על הכספים הקואליציוניים של יש עתיד, והחרדים תהו: באיזו זכות בנט מזלזל בהצבעתם • סיכום התגובות נגד בנט ולפיד (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ליברמן ולפיד (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן נאמו הערב (מוצ"ש), יומיים לאחר אישור תקציב המדינה ל-14 החודשים הקרובים, שמאפשר יציבות יחסית לממשלה. 'כיכר השבת' אסף עבורכם את מיטב תגובות הפוליטיקאים והעיתונאים לדברים:

מפלגת הליכוד תקפה את השלושה ומסרה - נפילתה קרובה מן המצופה: "אחרי העברת התקציב הרע של בנט ולפיד - שמעלה מחירים, מטיל מיסים ומעביר עשרות מיליארדי שקלים מאזרחי ישראל לתנועה האיסלמית - גדלים הסיכויים להפלת הממשלה. האופוזיציה המאוחדת של הימין תפיל את הממשלה המסוכנת של בנט, לפיד ורע"מ הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים. נתניהו העביר יותר תקציבי מדינה מכל מנהיג אחר בעולם המערבי. הממשלה בהנהגתו הובילה מדיניות כלכלית מוצלחת, תוך מתן מענקים לבעלי עסקים ומובטלים, ובזכותה ישראל דורגה באחד המקומות הראשונים בעולם ביציאה מהקורונה. בנט ולפיד קיבלו מהליכוד כלכלה חזקה עם צמיחה של 7% ובחרו להשקיע את הכסף בבזבוזים על ח"כים נורווגים ובקניית קולות מרע"מ".

ח''כ יצחק פינדרוס הגיב: "בנט שוב משקר. ''שלוש שנים ללא תקציב'', רק ב2019 היה תקציב מאושר. ''אף אחד לא נשאר מאחור'', חוץ מתושבי הפריפרייה שישלמו על כניסה לגוש דן והעלאת גיל הפרישה שתגרום לנשים מבוגרות בעבודות שוחקות לאבד את מקור פרנסתן. ''לא אפגע בחרדים", חוץ מהעלאת מחיר המעונות, מס על חד פעמי, וקיצוץ של כ-300 מיליון ש''ח מתקציב החינוך, הרווחה והתרבות. אבדה הבושה לשקר במצח נחושה".

פרשן 'כיכר השבת', ישי כהן, ששאלתו לראש הממשלה נגמרה בהתחמקות, כתב: "לפיד, איווט ובנט: הניסיון שלכם להפריד בין הציבור החרדי לסיעות החרדיות הוא הזוי ומכוער. מה זו הטענה 'הם לא מייצגים את החרדים, הם מחזיקים אותם כבני ערובה'? בדמוקרטיה הציבור בוחר את נציגיו. 16 מנדטים חרדים בחרו בסיעות החרדיות. כשאתם מחרימים את דרעי וגפני - אתם מחרימים אותנו, הציבור".

סגן עורך עיתון 'משפחה', אריה ארליך, כתב בסגנון זהה: ‏"הניסיון להפריד בין הציבור החרדי לנבחריו, הוא לא רק ציניות מכוערת - זה גם רעיון אנטי דמוקרטי. אפשר לאהוב את דרעי וגפני ואפשר לבקר אותם, אבל המגזר החרדי בחר בהם לייצג אותו בשלטון. 16 מנדטים עומדים מאחוריהם. ניסיון פתטי לכסות על ערוות הממשלה. ואגב, אמירות כאלה רק מחזקות אותם בציבור".

הכתב הפוליטי של 'גלי צה"ל', יובל שגב, צייץ: "משעשע שראש הממשלה אומר ש"אף אחד לא עומד בצד וכולם רצויים", כשלידו אביגדור 'לא יהיו חרדים בממשלה' ליברמן".

הנאומים הערב של בנט, ליברמן ולפיד (לע"מ)

הכתב הפוליטי של 'וואלה', יקי אדמקר, תהה: "בנט אמר הערב 'עומד מאחורי כל ההסכמים שחתמנו'. חבר שואל: האם זה גם כולל ההסכם נגד ישיבה עם מנסור עבאס או בממשלה שבה לפיד הוא ראש ממשלה?".

שר החוץ לפיד אמר, באשר לכספים הקואליציוניים, כי "זה לא תלוי רק בו" - וזכה למטר תגובות. הכתב הפוליטי של 'כאן', מיכאל שמש, צייץ: "הדברים קצת מקוממים. מילא יש עתיד לא הייתה לוקחת כספים, אבל יש עתיד לקחה הכי הרבה כספים קואליציוניים! ומאז עסוקים בלהסביר שעשו דבר טוב ונכון". הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12', עמית סגל, כתב בציניות: "מזעזע. מי הרשע שאילץ את לפיד, ליברמן ובנט - בניגוד לרצונם - להעביר למעלה ממיליארד שקל לחברי הכנסת שלהם?".

ח"כ עמיחי שיקלי, היחיד מימינה שהתנגד לממשלה, כתב: "שבוע טוב לשלושת המוסקטרים 'שהצילו' את מדינת ישראל מכאוס וחוגגים את העברת התקציב כאילו היה מדובר בפלישה לנורמנדי. אין ספק, האומה 'עוצרת את נשימתה', אבל איפה מנסור?".

שר האוצר לשעבר, ישראל כ"ץ, מסר: "ניסיון בנט, לפיד וליברמן לנכס לממשלתם את הישגי הממשלה היוצאת: 7.1% צמיחה, 5.5% גרעון, דירוג אשראי גבוה ואבטלה צונחת - הוא מגוחך כלכלית ושקרי ציבורית. רשת הביטחון שפרשתי לעצמאים ולמובטלים אפשרה למשק הישראלי לזנק מיד עם פתיחתו".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, תקף: "בנט ממשיך לבנטט אותנו מול כל האומה ומשקר במצח נחושה כשאומר 'אף אחד לא נשאר מאחור' - אבל הוא כנראה מתכוון למדינת תל אביב ולחבריו מהשמאל. השכבות החלשות והפריפריה נפגעו אנושות לצד הפגיעה האכזרית במגזר החרדי והדתי בכל הגזירות שעשה במעונות, חד פעמי, קיצוץ לסמינרים וישיבות וכוללים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר