סיסמאות חלולות

בנט חושב שאנחנו מטומטמים // ישי כהן

נפתלי בנט שכח שאנחנו חרדים אך לא מטומטמים. הציבור החרדי שומע את שר האוצר ליברמן. נחשף להצהרות שלו. הציבור החרדי מבין היטב: אין לנו נציג בממשלה הרעה (דעות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט וישי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 / כיכר השבת)

מיד עם צאת השבת קיבלתי את ההודעה על מסיבת עיתונאים משולשת. זה לצד זה יעמדו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן. 'תהיה אפשרות לשאול את השלושה שאלות', הודיעו בלשכת רה"מ. הזדמנות מצוינת לנסות ולהבין האם רה"מ והחליפי באמת חושבים שלחרדים יש מקום בממשלתם או שהם בסך הכל מנסים לזרות חול בעיני הציבור החרדי.

כצפוי, בנט חזר על הסיסמאות שלו. "אף אחד לא עומד בצד וכולם רצויים", הצהיר ראש הממשלה על הרכב ממשלתו. כאילו הוא לא מבחין שחצי מטר ממנו עומד שר האוצר, "הבוס" כפי שכינה אותו יאיר לפיד, שרק בסוף השבוע התחייב שלא יאפשר את כניסת הסיעות החרדיות לממשלה.

כשהוזמנתי לשאול את השלישיה, שאלתי שאלה פשוטה: האם לא הגיע הזמן להפסיק לספר לציבור החרדי שנציגיו בכנסת הם אלו שבחרו להחרים את הממשלה, בזמן ששר האוצר ליברמן הכריז רק בסוף השבוע שלא יאפשר לחרדים להצטרף לממשלה? שנית, הבטחתם שאתם תייצגו את הציבור החרדי בממשלה, איפה זה בא לידי ביטוי מול כל הגזרות של החודשים האחרונים?

כותב השורות מציג את השאלות להנהגת הממשלה

בנט התחמק מהשאלה. חזר על הסיסמה של הורדת גיל הפטור לגיל 23. חזר וטען שדלתו פתוחה בפני החרדים. התעקשתי, האם הסיעות החרדיות מוזמנות לממשלה, בנט שוב התחמק. אך התשובה הייתה ברורה, ליברמן - הבוס - לא מאפשר זאת, ראש ממשלה עם שישה מנדטים לא מסוגל להפר את מילתו של שר האוצר, גם לא ברמה ההצהרתית בלבד.

אבל כנראה נפתלי בנט שכח שאנחנו חרדים אך לא מטומטמים. הציבור החרדי שומע את שר האוצר ליברמן. נחשף להצהרות שלו. הציבור החרדי מבין היטב שהחרדים לא רצויים בממשלה הנוכחית. הוא מבין שגם אין לו נציג בממשלה הזו. החרדי הממוצע שיוצא לקנות חד פעמי - משלם יותר, החרדי הממוצע מכיר לפחות קרוב משפחה אחד שגזירת המעונות פוגעת בו, החרדי הממוצע יודע שמוסדות החינוך, הסמינרים והישיבות - נפגעו כלכלית. ועוד לא הזכרנו מילה על הפגיעה הקשה בסטטוס קוו, ביהדותה של המדינה. הציבור החרדי יודע שאין לו נציג בממשלה, אלף סיסמאות חלולות של ראש הממשלה לא ישנו את העובדה הזאת.

ואולי הרגע המקומם ביותר במסיבת העיתונאים היה כאשר השר ליברמן התפרץ לדבריי וביקש לתקן אותי: "סליחה, אתה פשוט טועה בניסוח. אמרתי שהבעיה שלי לא עם החרדים, אלא עם ש"ס ויהדות התורה. הם לא נציגים שלהם, הם מחזיקים אותם כבני ערובה". בנט ולפיד שתקו, מעין שתיקה כהודאה.

איווט, לפיד ובנט, הניסיון שלכם להפריד בין הציבור החרדי לסיעות החרדיות הוא הזוי ומקומם. בדמוקרטיה הציבור בוחר את נציגיו. 16 מנדטים חרדים בחרו בסיעות החרדיות. כשאתם מחרימים את אריה דרעי ומשה גפני - אתם מחרימים אותנו, הציבור החרדי. לא אתם תבחרו עבורנו את נציגנו בכנסת. שוב, אנחנו חרדים, לא מטומטמים, ואנחנו יודעים במי אנו בוחרים כנציגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר