הנאום של גפני

יש 'ברית מוחלשים' בין עבאס לשס וג'? • צפו

בעקבות הנאום של גפני בכנסת, שדיבר על ברית המוחלשים, בין הערבים לחרדים • כתב 'כיכר' רפאל כהן, הסביר בערוץ כנסת, האם באמת יש ברית כזו; וגם מה עבאס רוצה? צפו (TV)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
מתוך השידור בערוץ כנסת (צילום: ערוץ כנסת)

בעקבות נאומו המכונן של חבר הכנסת משה גפני במשכן הכנסת, בו הסביר לח"כ מנסור עבאס, איך ממשלת בנט-לפיד מרמה אותו. כתב 'כיכר השבת' רפאל כהן, עלה הערב (ראשון) לריאיון בערוץ כנסת, בו הסביר את דבריו של גפני.

בריאיון עם הני זוביידה, ניסה רפאל כהן להסביר, האם באמת יש "ברית מוחלשים", בין הציבור החרדי לציבור הערבי - וזאת בעקבות חשיפת 'כיכר השבת', על כך שגפני ועבאס נועדו אחרי הנאום בפארסה.

כהן הסביר, כי "הסיבה שגפני מחובר לליכוד זה יותר בגלל היהדות המסורתית מאשר ענייני ימין-שמאל מדיני. גפני לא יכול להרשות לשמאל הנוכחי, שמתמקד בפלורליזם דתי ובשינוי הסטטוס קוו ביחסי הדת והמדינה, להיות מנהיג המדינה בגלל קולות החרדים".

"אינני משוכנע בכך שאכן יש ברית כזו, זה יותר שיתוף אינטרסים. בסוף עבאס מרגיש שהוא לומד מאריה דרעי ומשה גפני, והוא רוצה לשמר זאת. לכן גם הגיעה ההצעה להעברת כספים קואליציוניים, לכן גם הכבוד אליהם", הוסיף כהן.

כשזוביידה שאל אותו, אילו תיאורטית, תחליט מרב מיכאלי ויחליט יאיר לפיד לחזור לנושאים המדיניים, לוותר על הקווים הדתיים, האם דגל התורה תהיה חלק לכאורה? הסביר כהן: "חד משמעית כן, כי הרי בקו המדיני 'דגל' יותר שמאלית".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר