מכה לפרקליטות

אריה שיף, שירה למוות בפורץ בדואי לא ייכנס לכלא

תושב הנגב בן ה-71 מערד, שהודה בהסדר טיעון בהריגה בקלות דעת והפרקליטות דרשה עונש מאסר בפועל - לא ייכנס לכלא, כך על פי גזר הדין שניתן היום בבית המשפט (חדשות)

אריה שיף בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

מכה לפרקליטות: תשעה חודשי עבודות שירות ופיצוי של 10,000 ש"ח, נגזרו היום (שלישי) על אריה שיף (71), תושב ערד שירה למוות בבדואי שניסה לפרוץ לרכבו.

גזר הדין ניתן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, זאת לאחר ששיף הודה בהריגה בקלות דעת (שהעונש המקסימלי על העבירה - 12 שנים), ונגד עמדת הפרקליטות שדרשה לתת לשיף עונש מאסר בפועל.

כך אריה שיף ירה והרג את הפורץ לרכבו; צפו

נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, רוויטל יפה כ"ץ, כבר רמזה בדיונים האחרונים כי ייתכן ששיף לא ישב בכלא, או שישלח לעונש קצר מאוד.

את החלטתה נימקה הנשיאה: "לטעמי ומבלי להקל ראש בתוצאה הקשה, הנסיבות של הנאשם, האיש הערכי ששכל בן ונקלע לאירוע שלא ברצונו - מחייבים הקלה של ממש בדרך שניתן לו עבודות שירות".

הנשיאה הסבירה, כי המעשה שעשה אמור לגרור ענישה משמעותית; "מכיוון שהמנוח יחד עם שותפיו - היו רעולי פנים, זה היה מספיק בשביל להטיל פחד על שיף. הם נתפסו על חם והחשש שמא יפגעו בו וברעייתו היה סביר".

הנשיאה הסבירה: "מדיניות הענישה בעבירות דוגמת זו בה הורשע הנאשם, משתנה ממקרה למקרה, כאשר גם הצדדים לא מצאו מקרה דומה, בו מעשה ההמתה נעשה בקרבה כה צמודה לסייג של הגנת בית מגורים. לטעמי, ומבלי להקל ראש בתוצאה הקשה של מעשי הנאשם, הקרבה לסייג ונסיבותיו האישיות המיוחדות והחריגות של הנאשם, האיש הערכי, ששנים תרם למדינה כמעט בכל דרך אפשרית, ששכל בן, ואשר נקלע לאירוע שלא מרצונו, מחייבים הקלה של ממש בעונשו וזאת בדמות ענישה אשר תרוצה בדרך של עבודות שירות. אכן, ענישה זו חריגה בעבירות של המתה בכלל ובעבירות של המתה בקלות דעת בפרט; אולם המקרה שבפנינו הוא חריג וייחודי, והקרבה לסייג יש בה כדי להפחית מן האשם המוסרי שבמעשה".

מחוץ לכותלי בית המשפט, הגיעו עשרות אנשים להביע תמיכה בשיף, וזאת לאור הפשיעה הגוברת והולכת של הבדואים בנגב.

מי שהגיע לתמוך בשיף, הוא חבר הכנסת בן גביר לבית המשפט המחוזי שעם הגעתו - פרצה מהומה. בפתח הכניסה קיבלו את בן גביר מספר בדואים והחלו לצעוק לעברו "גזען, גזען". בן גביר צעק בחזרה "לא יהיה יותר פרוטקשן, באנו לתמוך ולומר שאריה שיף הוא גיבור ישראל, הגיע הזמן לעשות סדר בדרום". בין הצדדים נוצרו חילופי דברים שעלו לטונים גבוהים.

ח"כ בן גביר: "אריה שיף הוא גיבור שצריך לקבל צל"ש על שהגן על ביתו ובני משפחתו, וגזר דין נגדו, הוא גזר דין נגד כל תושבי הדרום שהופקרו וימשיכו לחיות בפחד מפני פורצים מסוכנים. אם המשטרה הייתה גורם מרתיע בדרום, שיף לא היה צריך לירות בעבריין הפורץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר