מסגד אל אקצא

מנסור עבאס: "יהודים לא מתפללים בהר הבית"

יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, התראיין ל'חדשות 12' והתייחס לנעשה בהר הבית ולשמירת הסטטוס קוו; "היהודים מתפללים בכותל הערבי והמוסלמים במסגד אל אקצא" (בארץ)

(צילום: David Cohen/Flash90)

על רקע סערת הביקור בירדן והפגישה עם המלך עבדאללה השני, יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס התראיין הערב (שלישי) ב'חדשות 12' שם התייחס לנעשה בהר הבית והמתיחות התמידית במקום.

"עד עכשיו", אמר עבאס, "ממשלת ישראל, כולל בנימין נתניהו, מדגישים את הנושא שישראל שומרת על הסטטוס קוו במסגד אל אקצא. אבל צריך לשים לב שכמעט כל האירועים, ההסלמות וההידרדרות שהיו בשנים האחרונות – זה על רקע תקריות שהיו במסגד אל אקצא".

עבאס הבהיר כי "עמדתה של ממשלת ישראל – החדשה והישנה – כעמדה עקרונית, היא מקובלת, רק צריך ליישם אותה. לא דורש יותר ממה שהציג נתניהו".

"יש את הנוסחה שיהודים לא מתפללים בהר הבית. אני לא רוצה שאל-אקצא, שהוא מקום תפילה למוסלמים, יהפוך גם למקום תפילה ליהודים", הדגיש, "היהודים מתפללים בכותל המערבי והמוסלמים בתוך מסגד אל אקצא".

עבאס התחמק מהשאלה האם הוא מכיר בכך כי בעבר שכן בית המקדש במקום: "אנחנו מתעסקים עם נושא מאוד מסוכם ונפיץ. ההיסטוריה לימדה אותנו לא לשחק עם הנושאים האלו. אל אקצא זה מקום תפילה למוסלמים, והיהודים מתפללים ולאלוקים בכותל המערבי. אני חושב שזה הסדר ראוי בשלב הזה".

עבאס בפגישתו עם מלך ירדן (צילום: סוכנות הידיעות הירדנית)

כזכור, מוקדם יותר דווח כי יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, נפגש היום עם מלך ירדן, עבדאללה השני. הפגישה נערכה בתיאום ובידיעת ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד.

בשונה מפגישות אחרות, הממלכה הירדנית הוציאה תמונה רשמית מהאירוע. מלך ירדן נפגש מספר פעמים עם בכירים ישראליים ביניהם נשיא המדינה בוז'י הרצוג ואף ראש הממשלה נפתלי בנט, אך מפגישות אלו לא הוצאו תמונות.

הפגישה עסקה בעיקר בדרכים לקדם הסכם שלום ישראלי-פלסטיני ובהתפתחויות האחרונות בשטחים.

בעקבות הפגישה, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף בחריפות: "בנט ממשיך במכירת החיסול של ישראל. ראש הממשלה בפועל, מנסור עבאס, נפגש היום עם מלך ירדן. לפי ההודעה הרשמית של ירדן: השניים דנו בהתפתחויות בשטחים הפלסטיניים:, מלך ירדן הדגיש את עמידתו לצד האחים הפלסטינים במאמצם להשיג את זכויותיהם'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר