פרשה חמורה | דיווח

שקד אישרה לחבר: בניית אלפי יחידות דיור

שרת הפנים איילת שקד אישרה לחבר אישי הליך מזורז לבניית אלפי יחידות דיור במתחם פי גלילות, השניים בידידות קרובה ובעבר אף הציע לה החבר לכהן ככיו״ר חברת 'קנביט' (חדשות)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ניגוד עניינים: שרת הפנים איילת שקד אישרה לחבר אישי הליך מזורז לבניית אלפי יחידות דיור במתחם פי גלילות, כך על פי תחקיר שפורסם היום (רביעי) ב'דה מרקר'.

על פי פרטי התחקיר, שרת הפנים הכריזה שלשום על 17 מתחמים שיועברו לתכנון מזורז בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור, הכרזה שתניב המון כסף ליזמים ובעלי הקרקעות, ההכרזה מאיצה את ההליכים וחוסכת מיליונים כשמשמעותה עקיפת ועדות תכנון רבות וקיצור הבירוקרטיה.

חברה של שקד, ברק רוזן מחזיק בשטחים גדולים במתחמים שהופשרו והוא מרוויח ישירות מההפשרה, רוזן נמצא בחברות קרובה עם השרה, ועל פי התחקיר אף הציע לה בעבר לכהן כיו״ר חברת 'קנביט'. שקד אף נוהגת להתארח באירועים פרטיים שהוא מקיים.

השרה מסרה בתגובה: "פרויקט גלילות שהובא לפתחה של הותמ"ל קודם והובא להצבעה על ידי רמ"י. השרה כלל לא ידעה שלקבוצת קנדה ישראל יש אחוזים בקרקע. לכן גם על פי הסכם ניגוד העניינים המתהווה היא יכולה היתה להצביע על ההחלטה ופעלה לפי עקרונות ההסכם".

"גם אם השרה היתה מודעת ונמנעת, למתחם היה רוב, והוא היה מוכרז ומקודם. כשהסכם ניגוד העניינים של השרה ייחתם, הוא יפורסם לציבור".

לסיום הוסיפה: "לבקשת השרה, ברק רוזן נכלל בהסכם ניגוד העניינים שלה שנמצא בהכנה בלשכה המשפטית ועתיד להיחתם בימים אלה. בהסכם כתוב במפורש כי לא תעסוק בענייניו ותימנע מקבלת החלטות שקשורות בקרקעות בבעלותו ככל שהיא מודעת אליהן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר