היסטוריה ואקטואליה

כך השליח החב"די הוציא את נשמת הסבא מהנכדה

מעשה שהיה בבית שאן שנפטר ובלילה לאחר שנקבר, החלה נכדתו החיילת לבכות, שכן הרגישה את הנשמה של הסבא - בתוכה; שליח חב"ד הוזעק ובזכות ה'ברכה' הסבא יצא (מעניין)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

פרק ו': סיפורים מופלאים ומבהילים הובאו בספר 'סיפורים מבית חב"ד'[1] אודות גירוש שדים שנעשו בידי שליחי חב"ד.

מתוך ספר 'סיפורים מבית חב"ד' (אוצר החכמה)

בתחילת הפרק העוסק בנושא זה, מבהיר ומדגיש המחבר לקוראיו, שהוא אינו עוסק כלל בהשבעת מלאכים, הוצאת דיבוקים, או גלגולי נשמות, והוא אינו מבין בכך דבר וחצי דבר. אולם הספר עוסק בכלל סיפורים מבית חב"ד, וגם מעשה גירוש השדים, התרחש בבית חב"ד.

מעשה שהיה בעיר בית שאן על יהודי מבוגר מעולי רוסיה שנפטר, ונערכה הלוויה ודבי ניחומים לבני המשפחה. בשעת חצות לילה לאחר שבני המשפחה חזרו לבתיהם מתקשרת בת הנפטר ובקולה "חרדה וחוסר אונים". בתה, חיילת מצטיינת, כולה רועדת ובוכה בהיסטריה, היא אומרת שהיא מרגישה את הנשמה של סבא שלה בתוכה, והוא זה שבוכה! (הסימן ! במקור).

מחבר הספר ששימש כשליח חב"ד כותב, שבכל הקורסים לקראת השליחות הוא לא למד איך מתמודדים עם סיפור כזה, וגם לא בשנות לימודו בישיבה.

הלך שליח חב"ד לביתה של בת הנפטר עם סידור עם תרגום לרוסית, והוא ראה שם חיילת צעירה קצינה מצטיינת, ומדגיש מחבר הספר: "שלא תחשבו שהיא בחורה לא שפויה, מדמיינת הזיות", מדובר בקצינה שקיבלה את כל אותות ההצטיינות על שירותה הצבאי המצוין.

לטענתה של החיילת המצטיינת, סביה המנוח נמצא בתוך הגוף שלה, ולא טוב לו והוא בוכה בתוכה. לאחר בירור נודע שהסבה שהגיע מבית דתי ביותר, היה לו קשר חזק עם נכדתו, וביום שהוא נפטר, היא הייתה בנסיעה ולא יכלו להודיעה לה, והיא פספסה את ההלוויה.

שליח חב"ד בירר האם מישהו אומר על המנוח קדיש, והתברר שלא אומרים לא קדיש, לא משניות ואפילו לא ברכות. השליח הסביר למשפחה האבלה שהנשמה של הנפטר מתחננת לתיקון, ולכן הוא נמצא אצל הנכדה שהייתה הכי קשורה אליו.

הנכדה קבלה על עצמה לברך לפני כל אוכל המגיע לפיה לעילוי נשמתו של הסבא. סוף המעשה ששליח חב"ד לימד את הנכדה החיילת המסויטת לברך את ברכת שהכל על מיץ תפוזים, ולאחר הפעם הראשונה שהחיילת ברכה, היא שתתה מעט והניחה את הכוס על השולחן, נשמה נשימה ארוכה, ואמרה בהאי לישנא: "זהו. הוא יצא!".

מסיים שליח חב"ד את המעשה המבהיל בהאי לישנא: "ברגע אחד ראיתי את המהפך. הבחורה נורמלית. יושבת רגוע, מדברת, מסתכלת לצדדים... נפרדנו לשלום... כעבור כשנתיים, הוזמנתי לערוך לחיילת חופה וקידושין. ברוך ה' הם חיים עד היום באושר ובעושר, והקשר עם בית חב"ד נמשך כל הזמן".

[1] השם המלא: ספר 'סיפורים מבית חב"ד'. הרב יעקב שמולביץ, בית שאן.

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר