נשוב להגבלות?

באירופה: סימנים לתחילת הגל החמישי

בצרפת מעל 10,000 נדבקים יומיים ברציפות • באוסטריה הכניסה לעבודה תותר רק למחוסנים ומחלימים • עלייה נמדדה גם בבריטניה ואיטליה • האם הגל החמישי כבר כאן? (בריאות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בכסלו תשפ"ב | 11.11.21
(צילום: שאטרסטוק)

המלחמה בזן הדלתא של הקורונה בישראל גבתה אלפי קורבנות אך בסוף עברה ללא סגר, וכעת נראה שכבר צריך להתחיל לחשוש מהגל החמישי, שילווה זן חדש.

בישראל ממדי התחלואה עדיין ירוקים וטובים, עם 0.59% חיוביים בלבד ו-147 חולים קשה, אבל באירופה כבר מרגישם את תחילת עליית המגיפה מחדש.

שר הבריאות של צרפת, אוליבייה וראן, היה הראשון שאמר זאת פומבית ואמר אמש (רביעי) בריאיון לערוץ תקשורת מקומי כי צרפת נמצאת כבר בתחילתו של הגל החמישי: "ההדבקות במגמת עלייה ברורה". זאת לאחר שביממה האחרונה אובחנו בצרפת 11,883 נדבקים חדשים, היום השני ברציפות בו מספר הנדבקים היומי גבוה מ-10,000.

אוסטריה היא הראשונה לעשות מעשה בנידון: לאחר שאתמול נדבקו במדינה 11,400 אזרחים, הממשלה החליטה להטיל מגבלות על מקומות העבודה, ויוכלו להיכנס רק מחוסנים, מחלימים או בעלי תוצאת בדיקה שלילית.

בגרמניה, שם עדיין נמשכים המאמצים להרכבת ממשלה והקנצלרית עודנה אנגלה מרקל, אובחנו אתמול 50,196 מאומתים לקורונה, ומתו 235 חולים מהנגיף.

בבריטניה, שם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הסיר את המגבלות לחלוטין, רואים תחילתה של עלייה, עם 39,329 נדבקים חדשים ביממה. בנוסף, מתו באי הבריטי 214 בני אדם, אך מבחינת הדבקה הם שייכים לגל הרביעי ולא לגל החדש.

גם באיטליה, שם התפרצות הקורונה בגל הראשון הובילה לקריסת מערכת הבריאות ולמחזות קשים, חווים עלייה: 7,891 איטלקים אובחנו אתמול כחולים במגיפה, ו-60 איבדו את חייהם מסיבוכי הנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר