איראן על הכוונת?

ישראל באימון ימי עם צבאות ארה"ב, בחריין והאמירויות

הפיקוד המרכזי בצי ארה"ב הודיע הבוקר כי הצבא האמריקאי יערוך אימון משותף עם צה"ל והצבאות של בחריין ואיחוד האמירויות באיזור הים האדום, זאת בצל אימון צבאי שעורכת איראן (מדיני, צבא)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

בצל החזרה של ארה"ב ומדינות המערב לשולחן המשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן, הפיקוד המרכזי בצי שך ארצות הברית הודיע מוקדם יותר היום (חמישי) כי יערכו תרגיל משותף עם ישראל, איחוד האמירויות ובחריין באיזור הים האדום.

התרגיל יימשך חמישה ימים ויכלול אימון בים האדום ל ספינת תובלה ויעסוק בעיקר באסטרטגיות של עליה, חיפוש, ביקור וביצוע תפיסות.

סגן בראד קופר אמר שהודעתו על האימון המשותף כי "זה מרגש לראות את הכוחות מתאמנים יחד עם שותפים אזוריים". עוד אמר "האימון יכול לסייע לשפר את יכולות האבטחה הימית הקולקטיבית שלנו. שיתוף הפעולה הימי מסייע בשמירה על חופש ניווט ואפשרת זרימה חופשית של סחר שחיוניים לביטחון והיציבות באיזור".

התרגיל נערך בצל ההודעה באיראן על קיום אימון רחב היקף באיזור הרפובליקה האיסלאמית. במסגרת האימון באיראן מתאמנים לוחמי משמרות המהפיכה ביבשה, בים ובאוויר.

גנרל חביביאללה סייארי ממשמרות המהפיכה אמר כי "התרגיל נועד להעלות את יכולות הלחימה וההגנה של יחידות הצבא בהגנה על שלמותה הטריטוריאלית של המדינה".

עוד אמר כי "הכוחות האיראניים יפגינו את כוחה של הרפובליקה האסלאמית במהלך משחקי המלחמה, ויזהירו את האויבים שכל מעשה תוקפנות אל מול איראן יגרור תגובה מוחצת של הצבא".

האימונים באיראן נערכים בשטח עצום של מיליון קילומטרים רבועים במתחם סודי בסמוך למיצרי הורמוז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר