מחלימים גם יוחסנו?

חיסוני הילדים יינתנו כבר החל מהשבוע הבא

משרד הבריאות הודיע הערב כי יתחיל את מבצע חיסון הילדים בגילאי 5-11 כבר בשבוע הבא • מנות חיסון הילדים הן שליש ממנת החיסון למבוגר | המנות תגענה בהמשך השבוע (ארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

בכוונת משרד הבריאות להתחיל את מבצע חיסון הילדים כבר בשבוע הבא כשמנות החיסון לילדים בני 5-11 יגיעו לישראל כבר ביום רביעי או חמישי, כך הודיעו הערב (ראשון) במשרד הבריאות.

החיסונים יינתנו בקופות החולים ובמשרד הבריאות שוקלים להפעיל גם ניידות חיסונים לפריפריה.

בנימוקיו הסביר מנכ"ל משרד הבריאות, כי רוב גורף מחברי הוועדה סברו, כי החיסון הינו בעל פרופיל בטיחות טוב. נתוני היעילות שהציגה חברת פייזר מצביעים על יעילות של 91% במניעת מחלה בילדים בגילאים 5 – 11 שנים במחקר קליני מבוקר. מרבית המומחים סברו, שמידת התועלת במתן החיסון בגילאים אלה עולה על הסיכון הכרוך בו, ועל כן קיבל את המלצתם לאשר שימוש בחיסון בגילאים אלה.

כזכור, מנות חיסון הילדים הן רק שליש ממנת החיסון למבוגר. החיסון אושר כבר על ידי ה-FDA ועל ידי צוות המומחים לטיפול במגפות הישראלי שאישר את החיסון ביום חמישי האחרון ברוב גדול של 73 כנגד 2.

על פי מנהל צוות המומחים, 67 מחברי הצוות שהצביעו בעד מתן החיסון לילדים - אמרו כי יש להמליץ על אישור החיסון, לעומת 6 שהצביעו בעד לאפשר לחסן אך מבלי להמליץ עליו בצורה ברורה.

לא ברור עדיין אם יומלץ לחסן גם ילדים מחלימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר