פרשיית 'ניקיון כפיים'

החשד התחזק: מעצרו של הרב ברלנד הוארך בשבעה ימים

בית המשפט אישר בפעם השלישית את הארכת המעצר של מנהיג 'שובו בנים' • נציג המשטרה פירט בדיון כי החשדות נגד הרב ברלנד במעורבות ברצח לפני יותר משלושים שנה התחזקו (חדשות, בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
משמאל: הרב אליעזר ברלנד בדיון בשבועות האחרונים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרשת 'ניקיון כפיים': מעצרו של מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, הוארך היום (שני) בשבוע, בתום דיון בבית המשפט בעניינו. זאת לאחר שהחשד נגדו, במעורבות בפרשיית הרצח וההיעלמות לפני יותר משלושים שנה, התחזק.

"מאז הארכת מעצר האחרונה של המשיב ביצעה המשטרה פעולות חקירה שחיזקו את החשד נגדו", אמר נציג המשטרה בדיון, והוסיף כי ישנן התפתחויות בנושא מהיממה האחרונה ולכן המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו בשמונה ימים נוספים.

במענה לשאלת עורך הדין, אמר נציג המשטרה כי "התחזק החשד נגד המשיב, החשד שהוא הורה לרצוח".

יצוין כי הרב ברלנד משתף פעולה עם החוקרים במהלך חקירתו.

השופט, כאמור, אישר את הארכת המעצר בפעם השלישית, בשבעה ימים. "קיים חשד סביר [נגד המשיב]", אמר השופט, "מאז הארכת מעצר הקודמת היחידה ביצע מספר רב של פעולות חקירה שחיזקו את החשד נגד המשיב".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבוע שעבר, בעת הדיון הקודם בעניינו, אמרה נציגת המשטרה כי ישנן ראיות שהרב ברלנד הוא המשלח בפרשיות וכי "הרב ברלנד הודה בחקירה בעבירות המיוחסות לו". עוד אמרה המשטרה כי "יש ראיות שהיה כוונה לרצוח את הנער ניסים שטרית" וכי "הרב ברלנד מסר גרסה מלאה עוד לפני שהוטחו בו דברים".

כזכור, לפני כחודש וחצי נחשף ב'כיכר השבת' כי חוקרי משטרה בלבוש אזרחי וחוקרי זיהוי פלילי נצפו לאחרונה באתרים שונים בעיר ירושלים וסביבתה, כפעילות שמסתמנת עד כה כאיסוף ראיות במסגרת חקירת תיק רצח שארע לפני עשרות שנים בירושלים או בסמוך לה.

כפי שדווח בכיכר השבת, בשבועות האחרונים נעצרו חמישה חשודים, בהם בנו של שר בכיר לשעבר במעורבות בפרשיות שהסעירה את המדינה בשנות ה-80 וה-90. בהמשך נעצר גם הרב אליעזר ברלנד בחשד במעורבות במקרה.

הפרשייה הראשונה הוא תיק היעדרות של הנער ניסים שיטרית, בן ה-17, בשנת 1986. שטרית, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, נעדר במשך עשרות שנים. חצי שנה קודם שנעדר, נחטף מהישיבה בה הוא לומד בעיר אשדוד, על פי החשד על ידי אנשי 'משמרת הצניעות'.

האירוע השני, עליו נחקרים החשודים, הוא רצח מנהל ישיבה בשם אבי אדרי, שנרצח בשנת 1990. גופתו נמצאה עם סימני אלימות קשה ועל פי החשד, גם הוא נרצח על ידי אנשי 'משמרות הצניעות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר