ארה"ב פעלה מהר

עיתונאי יהודי שנשפט לעבודת פרך - ישוחרר

במיאנמר, שבשנה האחרונה בוצעה בה הפיכה צבאית, נשפט הכתב היהודי-אמריקני דני פנסטר ל-11 שנות מאסר על סמך טענת שווא, אך במפתיע נודע כי הוא ישוחרר (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מימין: דני פנסטר. משמאל: כלא במיאנמר, ארכיון (צילום: מתוך טוויטר; Shutterstock)

דני פנסטר, עיתונאי יהודי מארצות הברית שנכלא במדינת מיאנמר שבדרום-מזרח אסיה, וקיבל עונש של 11 שנות עבודת פרך בכלא ללא כל סיבה הגיונית, צפוי להשתחרר בחזרה לביתו כעבור שלושה ימים בלבד.

סוכנות הידיעות האמריקנית NBC, מעדכנת זאת על סמך דברים שפרסם הבוקר (שני) ביל ריצ'ארדסון, לשעבר שגריר ארה"ב לאו"ם. על פי ריצ'ארדסון, פנסטר שוחרר מהכלא ויעשה דרכו בחזרה לארצות הברית דרך קטאר.

הדיפלומט האמריקני סיפר כי ניהל את המשא ומתן לשחרור האזרח האמריקני כשביקר במדינה לאחרונה. לדבריו, "כשאתה עוסק בעבודה הזו (דיפלומטיה, י"נ) - זה היום שאתה מקווה שיגיע. אנחנו אסירי תודה על כך שדני יוכל סוף סוף להתחבר מחדש עם אהוביו שפעלו עבורו כל הזמן הזה כנגד כל הסיכויים".

ביל ריצ'ארדסון (צילום: Shutterstock)

במיאנמר (המוכרת גם בשם בורמה, י"נ), שבשנה האחרונה בוצעה בה הפיכה צבאית כדי לבטל את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות שנערכו שם, נשפט הכתב היהודי-אמריקני דני פנסטר לעונש מאסר יחד עם שישה עיתונאים נוספים - על סמך טענת שווא כי הוא כותב עבור אתר חדשות "לא חוקי".

פנסטר, במקור תושב העיר האנטינגטון וודס במטרופולין דטרויט שבמדינת מישיגן בארה"ב, גר ועבד במיאנמר מאז שנת 2019 כעורך עבור אתר החדשות המקומי Frontier Myanmar.

העיתונאי היהודי נעצר לפני כחצי שנה בטענת שווא כי הוא עובד עבור אתר החדשות Myanmar Now, אתר "לא חוקי" שנאסר לשימוש במיאנמר בגלל שהוא 'מעז' להעלות דעות המנוגדות לשלטון הצבאי הדיקטטורי.

עורך דינו של פנסטר, יו ת'אן זאו אונג, מסר לצוותי תקשורת ביום שישי, לאחר גזר הדין, כי העונש בסך 11 שנות מאסר ועבודת פרך הוא הגבוה ביותר שניתן היה לתת.

פנסטר 'נמצא אשם' בכל שלוש העבירות שיוחסו לו: הפצת מידע כוזב או מסית, יצירת קשר עם ארגונים לא חוקיים ועבירה על כללי הויזה במדינה.

הצעיר היהודי פרץ בבכי בזמן שהוקרא גזר דינו, אך בחר שלא לערער עליו - כך מסר עורך הדין. לדבריו, בשל העובדה כי הצבא שולט במערכת מדובר ב'בית משפט קנגורו' (כינוי לביהמ"ש שאין בו צדק או חתירה לזכויות אדם, י"נ) וחבל על הטרחה.

פנסטר הוחזק בחצי השנה האחרונה בבית הכלא אינסיין בבירה יאנגון. בארצות הברית פתחו בני משפחתו, מכריו וארגוני זכויות אדם, בקמפיין שמטרתו להעלות לתודעה את העוול שנעשה לו, וקראו לנשיא ביידן להעביר מסר חד משמעי למיאמנר לשחרר את האזרח הכלוא - קריאה שיתכן שגרמה לשחרורו המהיר של פנסטר.

רחובות דטרויט מולאו בשלטים 'לשחרר את פנסטר, להגן על העיתונות' (צילום: מתוך טוויטר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר