קואליציה דורסנית

צפו: כך ראשי הוועדות משתיקים את הח"כים

דקות ספורות לאחר שחבר כנסת אשר הועף מועדת הכספים על ידי ח"כ קושניר, חברו לקואליציה, וואליד טאהא, החליט להעיף מדיון בוועדת הפנים שני חברי כנסת • צפו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בן גביר מוצא מהדיון (צילום: ערוץ כנסת)

ניסיון לסתימת פיות על ידי הקואליציה? בהפרש של מספר דקות היום (שני), הועפו שלושה חברי כנסת מהאופוזיציה בדיוני הוועדות השונות בכנסת.

כפי שדווח, המקרה הראשון היה בדיון על מס החד-פעמי, יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר, העיף במהלך הדיון שהתלהט את חבר הכנסת יעקב אשר מחדר הוועדה.

כמה דקות לאחר מכן, החלה מהומה בוועדת הפנים של הכנסת, כאשר ח"כ איתמר בן גביר התעמת עם היו"ר וואליד טאהא על רקע השינויים בחוק החשמל.

טאהא: "כן אני אוציא אותך".

בן גביר: "טרוריסט מחבל. אתה רוצה לזרוק עליי אבנים כמו בסורוקה? אתה מחבל בעם ישראל, אתה רוצה להרוס את המדינה".

טאהא: "הקשקושים שלו לא מעניינים. גזען פשיסט שכמוך אתה עושה מעצמך צחוק.

בן גביר: "אתה מחבל בעם ישראל, אין דין ואין דיין אין שלטון חוק, לך לסורוקה תזרוק שם אבנים".

"הדיון", נמשך, כאשר וואליד טאהא ניסה להשתיק גם את חה"כ אורית סטרוק, בדיון על חוק החשמל, שהגיבה לו: "עוד מעט אני באה לנשק לך את הרגליים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב גם הוא לטאהא ואמר: "אתה הופך את הוועדה הזאת לבדיחה, אתה עושה מה שאתה רוצה".

לפני כן אמרה סטרוק בדיון, "וואליד טאהא מדבר למצביעים שלו ולא לקהל הרחב, הצעת החוק שהוא הניח כאן במקרה הטוב בן דוד חורג של ההצעה שעברה בטרומית היא חורצת את כל הגבולות והסייגים שנכנסו בהצעת החוק שעברה בטרומית".

המהומה עם סטרוק (ערוץ כנסת)

לאחר מכן סטרוק שאלה: "רוצה להבין שני דברים: מה אומרים אנשי המקצוע על הפריצה של הגבולות והסייגים? ומה אומרים בקואליציה? הובהר שהחוק אינו הולך להשתנות במהלך תהליך החקיקה. אז אני רוצה להבין מה אומרת שרת הפנים. ומה אומרים אנשי המקצוע על הפריצה המוחלטת גם בנושא קו התאריך של חוק קמיניץ גם בנושא מי מגיש את התוכנית גם בנושא של סד הזמנים שאתה מכניס אליו שזה סד זמנים בלתי אפשרי של כל שרשרת הפקידות ואם הם לא עונים בו ברגע זה נחשב כאילו הם מסכימים. גם בסוגיה של הערבות שבסוף מושבת לבעלים ונותנת להם מסלול ירוק לחשמל".

סטרוק ניסתה לשאול את נציג משרד הפנים: בפסקה אחת כפי שהיא מוצגת כיום האם יש קו תאריך או לא? אם יש תוכנית שהופקדה ואתה אומר שהיא נכנסת בתוך מקרה, לפי החוק זה לא מענין? זה לא חוקי?".

יו"ר הוועדה וואליד טאהא לא הרשה לנציג להשיב והשתיק את סטרוק מלהשמיע את השאלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר