רפורמת הכשרות

הגר"י אפרתי למתן כהנא: "זו הדרך של הרב קוק?"

הגאון רבי יוסף אפרתי במתקפה חריפה נגד מפלגת 'ימינה' בשל הרפורמות בכשרות ובגיור: "יש מלחמה בערב חנוכה, 'אין לנו חלק באלוקי ישראל', אין כשרות, אין גיור" • צפו בוידאו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דר וסוחרת)

הגאון רבי יוסף אפרתי התארח במוצאי שבת בשיעורו השבועי של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, ומסר את השיעור המקדים ותקף בחריפות את מפלגת 'ימינה' בשל הרפורמות בכשרות ובגיור: "יש מלחמה בערב חנוכה, אין לנו חלק באלוקי ישראל, אין כשרות, אין גיור". צפו בדברים.

הרב אפרתי פתח את דבריו ואמר "מישהו יכול להבין? מישהו יכול להסביר לעצמו? לשיטתם - מה מצאו עוול כדי להרוס את הכשרות? הרי ודאי אפשר להגיד מילים רבות אבל המציאות הזאת, מה יקרה אם יהרסו את הכשרות של הרבנות? תהיה בעיה להכשרים הפרטיים? תהיה בעיה לאלו שקונים הכשר מסוים? אבל הכשרות שתילקח ממיליוני יהודים, הקטרוג שזה יביא, מה קורה עם זה?".

בשלב הזה עבר הגר"י אפרתי לתקוף את 'ימינה' והשר מתן כהנא: "הרבה פעמים אתה תמה, אתם יהודים שבאים ואומרים שאתם כביכול רוצים ממלכתיות, כביכול יש מהם שהם הולכים בדרך של הרב קוק זצ"ל, זה הדרך של הרב קוק?".

הרב הסביר את אחת הבעיות ברפורמת הכשרות: "שיהיה כל מיני גופים שיתנו כשרות, בסדר, אז כל מיני הלכות יבטלו, זה יהיה מאוד פופולרי, ואם אותו אדם ישקר, אז ככה יש פחד שלא יהיה לו הכשר מהרבנות, מה הבעיה שלו? אתמול הוא קיבל משלושה כאלה, היום אני אקח כשרות משלושה אחרים".

הרב פנה לציבור: "כל אחד ואחד מאתנו ידע שיש מלחמה בערב חנוכה, אין לנו חלק באלוקי ישראל, אין כשרות, אין גיור. בוודאי, יש מקומות שאפשר להקל על פי תורה. אבל שלא על פי תורה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר