"חוצפה שאין כדוגמתה"

המתקפה של ח"כ משה ארבל נגד השר איווט ליברמן

ח"כ משה ארבל תקף את הצעת החוק הפוטרת את שר האוצר, אביגדור ליברמן, מלהשתתף בדיוני קבינט הקורונה: "שערורייה שחשוב מאוד שנציף אותה" • צפו בנאום (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

במהלך דיון במליאת הכנסת, תקף ח"כ משה ארבל (ש"ס) את שר האוצר, אביגדור ליברמן, בשל חוק שהובא למליאה וקובע כי שר האוצר לא יצטרך להשתתף בדיוני קבינט הקורונה.

לדבריו: "האירוע הזה שאנחנו עומדים כאן היום הוא אירוע קשה מאוד מבחינה דמוקרטית מבחינת הגינות מבחינת היכולת לבוא ולהסתכל לציבור בעיניים ולומר לו דבר אחד פשוט. לומר לו את האמת. לומר טעינו.

"והדבר החמור ביותר שמונח כאן לפנינו בחוק הזה בעקבות פנייתי ליועץ המשפטי לממשלה בשל החלטה שערורייתית של מר איווט ליברמן שר האוצר פשוט באופן גורף לא להגיע לדיוני קבינט הקורונה כאשר הוא חבר בקבינט הקורונה. הדבר משול במדויק לשר ביטחון שמחליט בעיצומה של מלחמה לא להגיע לקבינט המדיני בטחוני כי לא מתחשק לו ולשלוח סגן שר או שר במשרד הביטחון. כך התנהל ליברמן באופן מנוגד לחוק".

ח"כ ארבל הוסיף: "הכנסת היא זו שנתנה לו את הסמכות להיות שר אוצר היא זו שבחרה בו והצביעה. אמנם התנגדנו אבל הכנסת, ממנה הוא שואב את כוחו. הכנסת היא זו שמינתה אותו ונתנה אמון לממשלה לצערי הרב ואמרה לו להיות חבר בקבינט הקורונה. ההשלכות הכלכליות של קבינט הקורונה הן אדירות והיועץ המשפטי לממשלה בתגובה לפנייתי מוציא לו הנחיה שהוא לא יכול באופן גורף לברוח מקבינט הקורונה. יפה עשה ראש מפלגתך שהודיע שהוא באמת ייקח על עצמו להגיע.

"ואחרי כל זה בחוצפה שאין כדוגמתה מביאים לנו חוק ממשלתי חדש שבא ואומר אני פטור מלהגיע. אין לו מחויבות לשר האוצר להיות חבר בקבינט הקורונה אין מחויבות לשר החוץ מינוי השרים יהיה רנדומלי ההשלכות הכלכליות הן אדירות הן רלוונטיות בדיוק לאירוע הזה.

"והביזוי של בעלי העסקים של העצמאים ושל השכירים שענייני הקורונה הכלכליים נוגעים אליהם באופן מפורש ומתן פטור לשר האוצר ומתן פטור לשר החוץ מלהגיע ולהיות נוכחים בקבינט הקורונה כפי שהם מחויבים בחוק זו היא שערורייה שחשוב מאוד שנציף אותה ונדע וביקשנו משר הבריאות כשהציג את החוק לדבר על זה, הוא לא הסכים, הוא דילג, חשוב מאוד שיהיו טיפה אנשים עם הגינות שיבואו לפחות בדיונים בוועדה ויעצרו את ההפקרות המוחלטת הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר