במטה ה-FBI

יועצו של טראמפ הסגיר את עצמו, והובא לבית המשפט

סטיב באנון, יועצו לשעבר של הנשיא טראמפ, הסגיר את עצמו לרשויות והובא לבית המשפט בוושינגטון: "אנחנו מפילים את משטר ביידן", אמר באנון בדרכו לבית המשפט (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
סטיב באנון (צילום: Rex, Shutterstock)

יועצו לשעבר של הנשיא טראמפ סטיב באנון, הסגיר את עצמו לרשויות, והיום (שני) הוא הופיע לראשונה בפני שופטי בית משפט פדרלי בוושינגטון. באנון נאשם בביזיון הקונגרס לאחר שסירב להופיע לשימוע בפני ועדת בית הנבחרים החוקרת את אירוע ההסתערות על הקפיטול בתחילת ינואר.

ביום שישי האחרון אישר חבר מושבעים הממונה על ידי בית המשפט להעמיד את סטיב באנון לדין. באנון לא התייצב בפני הוועדה ואף סירב למסור את המסמכים אותם נדרש, וכעת הוא נאלץ להתמודד עם 2 סעיפים חמורים שהעונש על כל אחד מהם עלול להגיע לשנת מאסר ולקנס של מאה אלף דולר.

בדרכו למטה ה-FBI דיבר באנון בגנותו של נשיא ארה"ב ביידן, ואף אמר לעיתונאים שעמדו במקום כי "אנחנו מפילים את משטר ביידן". בוועדה הואשם באנון כי ידע מראש על האירועים שקרו ב-6 בינואר, ויום לפני כן אף אמר בפודקאסט כי "הגיהינום עומד להתפרץ מחר". באנון אינו היחיד שזומן לוועדה: הוועדה זימנה 30 ממקורביו לשעבר של טראמפ, כשרבים מהם סירבו להגיע, ביניהם מארק מדוז - ראש הסגל של הבית הלבן לשעבר, וג'פרי קלארק ממשרד המשפטים שסייע לטראמפ לעתור כנגד תוצאות הבחירות.

בהצהרה שמסר הנשיא לשעבר טראמפ, הוא אמר כי "ייתכן כי המדינה הזו מעולם לא עשתה לאף אחד את מה שעשתה לסטיב באנון, והם מחפשים דרכים לעשות זאת גם לאחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר