בפעם השלישית

משרד הכלכלה הודיע: גזירת המעונות תדחה

משרד הכלכלה הודיע כי בעקבות קשיים משפטיים תוכנית הקיצוץ בסבסוד מעונות היום המופקחים תדחה שוב, זו הפעם השלישית בה מתקבלת דחייה בביצוע הגזירה (חדשות, בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

משרד הכלכלה הודיע הערב (שני) כי בעקבות קשיים משפטיים תוכנית הקיצוץ בסבסוד מעונות היום המפוקחים תדחה שוב - בפעם השלישית.

במסגרת החוק כיום, כל משפחה בה האם עובדת והאב עוסק בלימוד תורה זכאית לסבסוד חודשי למעונות היום של כ-1,000 ש"ח. על פי המתווה החדש, המענק ינתן רק למשפחה בה גם האב עובד לפחות 24 שעות שבועיות או לומד 'לימודים מכווני תעסוקה' - לימודים אקדמאיים או לימודי תעודה אך לא לימוד תורה.

כזכור, בשבוע שעבר הוגשה עתירה לבג"צ כשעורכי הדין ציינו בעתירתם את האפליה בין לומדי לימודים תורניים, כגון לימודי דיינות ורבנות, ללומדי מקצועות אקדמיים - להם אין ביקוש בשוק העבודה. בנוסף, הם עומדים בעתירתם על חוסר הסמכויות, וסד הזמנים בהם התקבלה ההחלטה.

בעקבות העתירה לבג"צ השיבה המדינה כי לאחר דיונים רבים שהתקיימו, הוחלט כי "שיקולים משפטיים הובילו למסקנה, כי יש מקום לכלול את לומדי הרבנות והדיינות במסגרת מבחני התמיכה", מה שיאפשר גם ללומדי מקצועות קודש להיכנס למתווה החדש ויצמצם עוד יותר את הנפגעים מהחוק החדש.

בסיומו של הדיון, שופטי בג"צ הוציאו צו על תנאי והורו למדינה להשיב מדוע החלטת שר האוצר לא תיכנס לתוקף בשנה הבאה.

עורכי הדין שמואל מקלב אוריאל שטרן ויונתן פלדמן המייצגים את העותרים מסרו: "גם המדינה מבינה היום שההחלטה התקבלה בצורה מהירה ולא מקצועית שפוגעת באופן בלתי מידתי באימהות, בילדים ובבעלויות המעונות, אלא שהדחייה בחודש וחצי נוספים בלבד גם היא אינה מידתית אנו מקוים כי הצו שכבר ניתן יהפך לקבוע וביטול הסבסוד במעונות היום יידחה לשנת הלימודים הבאה".

עו"ד זלמן בלאק שייצג את ארגון 'אמת ליעקב' בעתירה הגיב: "כצפוי בג"ץ עצמו הבין שההחלטה התקבלה בצורה חפוזה שפוגעת באופן בלתי מידתי באימהות, בילדים ובבעלות המעונות, ולכן הוא דרש מהמדינה לנמק מדוע לא לדחות את הכנסת הקריטריונים החדשים לתוקף רק לשנת הלימודים הבאה. אנו מקווים כי המדינה תחזור בה מההחלטה הרעה והחפוזה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר