סחר בעתיקות

זייף ספרי תורה עתיקים? תושב הצפון נעצר

תושב הצפון, שברשותו נתפסו גווילים של ספר תורה, נעצר בחשד לזיוף ולסחר בעתיקות • ככל הנראה הובאו מהשטחים בכדי למכור אותם לסוחר ישראלי • המעצר הוארך (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
גווילי ספר תורה. אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

משטרת ישראל עצרה אתמול (שני) את עדנאן ג'בארין, תושב הצפון, שברשותו נתפסו גווילים של ספר תורה. על פי החשד הם הוצאו מהשטחים, במסגרת סחר בעתיקות, וזאת לצורך מכירתם לסוחר עתיקות ישראלי. מעצרו של ג'בארין הוארך.

במהלך דיון בעניין שנערך הבוקר (שלישי) בבית משפט השלום בירושלים, אמר נציג המשטרה כי החשוד נעצר אתמול בשעת צהריים ביישוב "גבעת עוז", כשברשותו נתפסו גווילים של ספר תורה הנחזה להיות עתיק או עתיק באמת.

"אנו עדיין לא יודעים", אמר נציג המשטרה. "כרגע אנו בראשיתה של החקירה, ישנן פעולות חקירה רבות לביצוע".

עורך דינו של החשוד טען כי "לא שמעתי שיש חוות דעת שאכן מדובר בסחר בעתיקות. המשיב מסר בדיוק את הגרסה שלו, היא הייתה מאוד מפורטת ואף תמך אותה בהתכתבות שהייתה בינו לבין מי שמסר לו את אותו ספר, ולרבות תעודות הנחזות לתמוך בדבר אותנטיות הספר".

כאמור, השופט אלעד לנג האריך את מעצרו של החשוד וכתב כי הלה חשוד "בביצוע עבירות של זיוף בכוונה לקבל דבר, פרסום הצעה על רכוש גנוב, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל דבר, החזקת נכס החשוד כגנוב ובעבירות לפי חוק העתיקות הכנסת עתיקות מהאזור ללא אישור המנהל וסחר בעתיקות ללא רישיון.

"בהתאם למיוחס למשיב, הוא, ביחד עם אחרים, ניסה למכור ספר תורה עתיק באמצעות שימוש במסמכים מזויפים. מעצרו של החשוד יוארך בשלושה ימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר