תכינו את הדרכון

הקלה משמעותית לשבים מחו"ל: בדיקה מהירה תספיק לעלייה למטוס

שר הבריאות הורוביץ סיכם עם בכירי המשרד על שינוי במדיניות הכניסה לארץ, במהלך שיוביל להורדת מחירי החופשה • בנתב"ג עדיין תצטרכו להיבדק ב-PCR (תיירות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בדיקת קורונה מהירה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

מדינת ישראל הייתה מהמדינות הקשות לכניסה אליה מאז פרצה מגיפת הקורונה, ועד ליום זה רף הדרישות שלה גבוה: כל אדם שנכנס לישראל מחויב לעבור בדיקת PCR בחו"ל ובנחיתה בנתב"ג, הליך שעולה מאות שקלים ומקשה על המנסים להיכנס ארצה.

כעת, עם נסיגת הנגיף ועם יותר מארבעה מיליון אזרחים מחוסנים בחיסון השלישי, החליטו במשרד הבריאות לשחרר טיפה: שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו הודיעו הערב (שלישי) כי ישראלים השבים מחו"ל, ותיירים הבאים לבקר בישראל, יוכלו לבצע בדיקת אנטיגן במקום PCR כתנאי לעלייה למטוס.

שינוי המדיניות, שצפוי להיכנס לתוקף בכפוף לאישור הממשלה והכנסת, יאפשר לנוסעים שמבקשים להיכנס לישראל לבחור האם לבצע בדיקת אנטיגן במהלך 24 השעות לפני עלייה למטוס או בדיקת PCR כפי שנדרש כיום, במהלך 72 שעות לפני ההמראה. עם הנחיתה בנתב"ג - עדיין כולם יצטרכו להיבדק בבדיקת PCR.

עם זאת, נוסע שיבחר בבדיקת אנטיגן יידרש לבצעה באמצעות גוף מוכר במדינה הזרה, כגון קופת חולים מקומית, ולא בבדיקה ביתית.

המהלך נעשה בתיאום עם משרדי התיירות והתחבורה, במאמץ משותף לאפשר את חידוש התיירות הנכנסת ולהקל על ישראלים היוצאים לחו"ל, תוך שמירה על בריאות הציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר