הלוויתו ב-11:30 מבניין העירייה

ראש עיריית אשדוד המיתולוגי הלך לעולמו

צבי צילקר, ראש עיריית אשדוד במשך 33 שנים, נפטר לאחר מאבק במחלה קשה, בגיל 89 • רק לפני ארבע שנים פרש ממועצת העיר, לאחר שזכה לקריה בעיר על שמו (דיין האמת)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בכסלו תשפ"ב | 18.11.21
(צילום: כאן דרום אשדוד)

אבל באשדוד: צבי צילקר, ראש העיר המיתולוגי שאחראי במידה רבה לפיתוחה ולהפיכתה לעיר מובילה בישראל, הלך לעולמו הלילה (בין רביעי לחמישי) והוא בן 89. צילקר נפטר כתוצאה מסיבוכי מחלת הסרטן, שחזרה אליו לאחר שכבר ניצח אותה בעבר.

צילקר כיהן כראש עיריית אשדוד במשך 33 שנה, בשתי כהונות שונות, במה שנחשב לפרק זמן מהארוכים שישנם בישראל, ו-8 שנים נוספות כיהן כחבר מועצת העיר. בבחירות 2008 נוצח צילקר ע"י ממלא מקומו, הד"ר יחיאל לסרי, שמכהן מאז ועד היום ברציפות.

בהכשרתו היה צילקר מהנדס, ובתחילת דרכו שימש במשך מספר שנים כמהנדס במשרד השיכון וכמהנדס המועצה המקומית בית שמש. ב-1963, כשהתחילה הקמתה של אשדוד, אז עוד כמועצה מקומית, החל צילקר לשמש כמהנדס המועצה, ומ-1968, עם הכרזתה כעיר ואם בישראל, מונה למהנדס העיר.

כחלק מפיתוח העיר אשדוד ושגשוגה, החלה בניית קריית תרבות ואמנות בעיר, הכוללת את בית הספר העירוני למוזיקה, גלריית אמנויות, בית יד לבנים ובית עיריית אשדוד. הקריה נקראה "קריית צבי צילקר", על שמו, זמן קצר לפני שפרש ממועצת העיר בתחילת הכהונה הנוכחית, זאת בהחלטה משותפת של גורמי הקואליציה והאופוזיציה במועצת העיר.

ראש העירייה, הד"ר יחיאל לסרי, ספד לצבי צילקר: "צבי הוא נוף תבניתה של אשדוד, שהיה מסור כל כולו לעשייה עבורה. הוא הקדיש את חייו לעיר אשדוד אותה אהב ואשדוד אהבה אותו, והפך עם השנים לשם נרדף לעיר כולה. אמרת צילקר, אמרת אשדוד. צמחתי לצידו ולמדתי המון מניסיונו חוכמתו ותבונתו, במיוחד מהיכולת הנדירה שלו לחבר בין הקצוות השונים של אוכלוסיית העיר, וגם בימים של מחלוקות ידענו למצוא את הגשר ואת המחבר לטובת העיר אשדוד האהובה על שנינו. צבי יחסר לי, למשפחתי ולעיר אשדוד כולה. אהבתי אותו. תנחומיי בשם תושבי העיר לדורותיהם, לרעייתו חנה, לילדיו ונכדיו".

הלוויתו תצא היום (חמישי) בשעה 11:30 מבניין העירייה, בה היה שנים רבות מחייו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר