צעד קיצוני?

קנצלר אוסטריה: נטיל סגר מלא משבוע הבא וחיוב להתחסן

אחרי שאוסטריה הודיעה על סגר על לא-מחוסנים. הקנצלר הודיע ביום שישי, כי החליט להטיל סגר מלא על המדינה וכן החליט להטיל חובת חיסונים; "לא רוצים גל חמישי", נימק הקנצלר (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ביום שישי: אזרחים מודאגים צופים בהכרזה על סגר מקנצלר אוסטריה אלכסנדר שלנברג. (צילום: הנקודה)

אוסטריה הייתה המדינה הראשונה שהודיעה, כי תטיל סגר על אלו שלא-התחסנו. ביום שישי האחרון, הודיע קנצלר אוסטריה אלכסנדר שלנברג, כי החליט להטיל סגר מלא על המדינה מיום שני הקרוב.

המהלך של הקנצלר הוא בעקבות העלייה התלולה בתחלואה וכן בשל האיום ששוגר מראשי שני מחוזות באוסטריה, הגובלים בגרמניה - שם התחלואה זינקה וראשי המחוזות איימו, כי במידה ולא יוטל סגר כללי, הם יטילו סגר לבד.

הסגר הנוכחי מתוכנן לעשרה ימים, עם אופציה להארכה של עוד עשרה ימים - הכל בכפוף למצב התחלואה במדינה ולמצב המתחסנים.

הקנצלר הודיע עוד במסיבת העיתונאים שערך, כי בכוונתו להחיל חובת חיסונים במדינה החל מהראשון בפברואר - מדובר בצעד תקדימי שעדיין לא נהוג בשום מדינה מערבית. הקנצלר הסביר את הצעד הקיצוני בכך ש"אנחנו לא רוצים פה עוד גל חמישי".

קנצלר אוסטריה אלכסנדר שלנברג הודיע היום (שישי) כי סגר מלא יוטל במדינה החל מיום שני הקרוב, כדי להיאבק בגל התחלואה בקורונה שמתפשט בכל חלקי אוסטריה. הסגר יימשך לכל הפחות 10 ימים, וייתכן שיתארך במידת הצורך ל-20 יום.

"אנחנו לא עושים את הצעד של הסגר והחיסון בקלות, אך לרוע המזל זה נחוץ. לא הצלחנו לשכנע מספיק אנשים להתחסן. זה כואב, אבל הצעדים האלה חייבים להתרחש".

כזכור, 500 אירו קנס הוטלו על כל מי שלא התחסן והפר את הסגר המיוחד על לא מחוסנים באוסטריה. במפלגת החירות באוסטריה כינו את הצעד של הקנצלר החדש כצעד של "מערכת משטר אפרטהייד קורונה".

האכיפה במדינה אומנם לא חזקה, ולא חולקו דוחות רבים. יחד עם זאת, בעקבות הצעד להטיל סגר על לא מחוסנים, באוסטריה התורים להתחסנות כנגד הנגיף הולכים ומתארכים.

במדינות נוספות בהן גרמניה, הולנד ובריטניה, שוקלים הגבלות נוספות - ואפילו אפשרות להגיע אל הצעד הקיצוני של סגר רק על מי שלא התחסן.

עם זאת, בשלשת המדינות עדיין לא מדברים ממש על סגר, אלא על הקשחת תנאי מגבלות הקורונה. כך למשל בהולנד החליטו על סגירת בילויים החל מהשעה 18 בערב.

בבריטניה ראש הממשלה בוריס ג'ונסון מפציר באזרחי המדינה ללכת להתחסן במנת חיסון שלישית - מנת הבוסטר, בכדי להילחם בנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר