מסקנות הביניים בקרוב

הוועדה לאסון מירון לא תעסוק לבינתיים בפיצויי האסון

יו"ר וועדת החקירה לאסון מירון, השופטת מרים נאור הודיעה ליו"ר וועדת הפנים של הכנסת כי הוועדה עדיין לא עסקה כלל בנושא הפיצויים וכי היא תעסוק רק בהכנות להילולה (בארץ)

חברי הוועדה בסיור במירון (צילום: דוברות הוועדה)

ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון תמסור היום (שני), לראש הממשלה את המלצותיה לצורך היערכות להילולת ל"ג בעומר תשפ"ב.

מהוועדה נמסר כי נוכח הצורך הדחוף בשינויים שיקטינו את הסיכון לשלום המשתתפים בהילולה הקרובה, ומתוך הבנה כי על הגורמים המעורבים להתחיל בהכנות לאירוע ללא דיחוי, יתמקדו ההמלצות באופן ההיערכות לל"ג בעומר הקרוב בלבד. זאת בהתאם להחלטת הממשלה על הקמת הוועדה בה נקבע, בין היתר, כי "במידת הצורך תשקול הוועדה לפרסם דו"ח ביניים כדי לאפשר היערכות מתאימה לאירוע ההילולה הבא".

סמוך לאחר הגשת ההמלצות לראש הממשלה הן יימסרו למשפחות ההרוגים, לשרי הממשלה ולגורמים רלוונטיים נוספים

‏יו"ר וועדת החקירה, השופטת בדימוס מרים נאור אף שלחה מכתב ליו"ר וועדת הפנים של הכנסת והבהירה לו כי לאור מה שנאמר על ידי נציגי האוצר בדיון שנערך בשבוע שעבר בוועדה שלו בנוגע לפיצויי המשפחות שעדיין לא קיבלו מאומה, כי יש להמתין לדיונים בוועדת החקירה, מדובר בסחבת שתותיר את המשפחות האבלות שוב ללא פיצוי.

"‏בדיון ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשותך שנערך בנושא "נפגעי האסון במירון טרם קיבלו פיצויים חרף התחייבות ממשלתית" לבקשת ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, נאמר על ידי נציגי משרדי האוצר והדתות כי המשרדים ‏ממתינים למסקנות ועדת החקירה בטרם יידרשו לסוגיית הפיצויים. ‏בהחלטת הממשלה על הקמת הוועדה מיום 20.06.21 נקבע כי "במידת הצורך תשקול הוועדה לפרסם דוח ביניים ‏כדי לאפשר היערכות מתאימה לאירוע ההילולה הבאה". לפיכך מבקשת הוועדה להבהיר כי המלצות הביניים אשר יתפרסמו בקרוב יעסקו, כמצוות החלטת הממשלה, ‏בהיערכות להילולה הבאה ובה בלבד", כתבה השופטת נאור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר