היועץ הקרוב

חפץ מעיד: סרטון 'הערבים נוהרים' והכתבה שנגנזה

עדותו של ראש מערך ההסברה של נתניהו בעבר, ניר חפץ - ממשיכה. בעדותו היום בבית המשפט תיאר את גניזת הריאיון ב'וואלה' ואת הפקת סרטון "הערבים נוהרים לקלפיות" (משפט)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

משפט נתניהו נמשך: היום (רביעי) נמשכת עדותו של ראש מערך ההסברה לשעבר של יו"ר האופוזיציה נתניהו.

חפץ פתח את עדותו בתיאור בניית הסרטון המפורסם מבחירות 2015 של 'הערבים נורים לקלפיות'; "מהשעה 10 בבוקר זה האישיו המרכזי של נתניהו. הוא קיבל נתונים מפילבר מהשטח של הליכוד, שאחוזי ההצבעה בקרב ערבים גבוהים יותר. יש המון שיחות בין פילבר לנתניהו, אני לידו אז אני שומע את השיחות".

"עברנו עיר עיר, היינו אמורים להגיע לבאר שבע, אבל מצב הרוח שלו היה ירוד ביותר, עצבני. קטענו את הסיור וחזרנו לבלפור, טופז לוק שהיה מנהל המטה צילם שלושה טייקים באייפון 6 שלו. נתניהו בחר את הסרטון הכי טוב ושולח לפילבר. אחרי 20 דקות מקבלים הודעה ש-700 אלף איש קיבלו את הסרטון, במעוזי הליכוד כולם. אחר כך זה עלה ל-1.4 מיליון".

במענה לשאלת התייחסותו של חפץ בזמנו ל'וואלה', אמר חפץ כי "הם היו עוד כלי תקשורת".

בהמשך הדיון הוצגה התכתבות בין בעלי וואלה! שאול אלוביץ' למנכ"ל וואלה אילן ישועה מיום הבחירות, בה כתב אלוביץ' לחפץ "תשאל את ניר מה הכותרת שהוא רוצה.". בכותרת בוואלה נכתב: "נתניהו: חייבים לסגור את הפער". התובע אמר לחפץ כי כתב לישועה כי רה"מ לשעבר נתניהו אמר "הראיתי לביבי מה יש בראשית, הוא מבסוט". חפץ ענה כי הוא אכן זוכר הודעה כזו.

"חד משמעית כן. הגעתי בבוקר מוקדם לבלפור, ליוויתי אותם לקלפי ולא משתי מנתניהו עד שמונה בערב שאז ירדתי לגני התערוכה, אני האדם שליוותי אותו כל היום, הייתי איתו כל הזמן".

חפץ טען כי נתניהו היה מעורב באופן מלא בהוצאת התגובה לערוץ 2 על ריאיון. "מעורבות מלאה של נתניהו בניסוח. זה ניסול הזדמנויות, מישהו מהמחנה השני עשה טעות, זה משעשע. ניצול הזדמנות שמנהל נתניהו בצורה אישית. בניית תדמית של ראש הממשלה, נושאים של המשפחה, יש מעורבות של שרה, זה לא משהו איזוטרי מושקעת מחשבה, מנהל מאלף ועד תו".

עוד אמר חפץ כי "ההודעות האלה מנוסחות איתי באמצעות הטלפון, אני בטלפון, עושה דראפט, מדבר גם עם רעייתו, מכין הודעה ושולח, ואז מתחילים לתקן, באיזה שלב נכנס לתמונה איש מדיה יונתן אוריך, יותר ויותר זה עבר אליו להכין את הטקסטים, הוא עושה באותה שיטה, בשלב הזה אחרי הבחירות, בטוח שזה אני".

בהמשך חפץ תיאר עוד ממה שקרה מאחורי הקלעים ואמר כי "הוא קטע אותו בלי סוף, נתניהו התפוצץ, בער, ואז התחיל מחול שדים של ממש. הוא ניהל שיחות כעוסות עם אלוביץ, צריך להבין שזו תקופת בחירות ואנשים גם ככה על הקצה. זה לא מעיד על תכונה. הוא דרש שהראיון ייגנז, הוא לא רצה שזה יתפרסם. הכעס שלו היה מוצדק לגמרי, הייתה התחייבות מפורשת שלא קוימה. הוא רק רצה שיאפשר לו להשלים משפט".

על הרעיון לכותרות בוואלה אמר כי הרעיון היה של נתניהו "זה לא רעיון שבא ממני, זו בקשה חריגה. משקף כמה ההבנה של נתניהו את התקשורת היא פנומנלית. הוא יודע מה זה שעה במונחים של אינטרנט, שכל כך הרבה זמן כותרת תישאר ללא שינוי. זו בקשה שהיא 100% מנתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר