לשאוב סיפוק מרוע?

הי אתה, גיבור מקלדת // מכתב פתוח ואישי

כל אחד והתפקיד שלו: זה עסוק בלהציל את העולם וזה עסוק בלכתוב כתבות מגזיניות • יש לך ביקורת על כתבה? כך תעביר אותה נכון • ארי טננבוים במכתב פתוח לגיבורי מקלדת (דעה)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
להיכנס לפסים אישיים ולרדת על הכתב עצמו, זה מכוער (צילום: שאטרסטוק)

כל אחד והעבודה שלו. יש מי שמתעסק בנדל"ן, ויש מי שמרוויח את משכורתו מכתיבה.

אולי הנדל"ניסט מתרוצץ יותר ממקום למקום, עסוק יותר - ומצליח יותר, וייתכן כי מי שעוסק בכתיבה, יושב רגל על רגל ומקליד להנאתו במחשב.

אולי הפוך. אולי הנדל"ניסט יושב במשרד וסוגר עסקאות דרך ה'זום' והכתב הוא זה שמתרוצץ ממקום למקום להשיג אייטמים, וחושף פרשיות עלומות? כך או כך. לכל אחד יש את התפקיד שלו.

התפקיד שלי נכון להיום, הוא כתב מגזיני. מה הגדרת התפקיד? אני מביא את התוכן שהוא לרוב – לא פוליטי או אקטואלי. כתבות כאלה שכיף לקרוא, להתנתק קצת מהעדכונים שזורמים אלינו 'חדשות לבקרים'.

מי שאוהב ומפרגן על הכתבות, - וברוך השם יש רבים, כל הכבוד לו ותודה רבה. זה מחמיא ונותן עידוד כוח. מי שלא אוהב - זה בסדר, לכל אחד יש דעה משלו, אך יש לי כמה מילים עבורך, אם אתה גם נוהג לטקבק שאתה לא אוהב את הכתבות שלי.

זה שאתה לא אוהב, כבר כתבתי – זה בסדר. זה שאתה מגיב, זה גם מעולה, תודה על הזמן שאתה מקדיש כדי להגיב ולהסביר מה לטעמך 'לא תפס' אותך בכתבה שלי. אבל..... זה שאתה יורד למקום נמוך ואישי - זה מיותר ואני אסביר את עצמי.

מילא לא מתאים לך התוכן בכתבה, ייתכן כי מצאת אי אלו דיוקים, ייתכן שניתן היה להוסיף תוכן טוב יותר, ועל זה אתה בא לתת ביקרות – זה מעולה. אני אוהב את הביקורת, כבר כתוב בספר ה'היום-יום': "אהוב את הביקורת כי היא תעמידך על הגובה האמתי". ביקורת – בונה.

אבל זה שאתה בא ומשתלח בי ברמה כל כך נמוכה, במחילה, לא מוסיפה לך הרבה כבוד. זה התפקיד שלי ואם לא מתאים לך, כנס לכתבות המושקעות והיפות של עמיתי למקצוע.

דוגמה לתגובה חריפה על הכתב עצמו (צילומסך)

אני רוצה שתדע שאין בליבי כעס עליך. אדרבה, כל תגובת נאצה אישית מעודדת אותי להצליח יותר, לקלוע יותר למטרה. ברור לי שאי אפשר לרצות את כולם – אבל להשקיע יותר ולהביא תוכן איכותי יותר – אפשר גם אפשר.

כל תגובה בלתי הולמת מזכירה לי שלפחות מישהו אחד קרא את הכתבה בעיון, ולקח אותה לתשומת ליבו. עובדה. הוא הגיב עליה ועוד בחריפות.

אין כאן במכתב הזה עלבון אישי שלי מאיזו תגובה לא מתאימה. כאלו יש הרבה ובטח עוד יהיו. ויהי רצון שיהיו לי לפחות לכפרה. מה גם, חשוב להדגיש, אני מקבל הרבה תגובות חיוביות ומפרגנות ב"ה.

יש כאן קריאה לכל גיבורי המקלדת היקרים. מאחורי כל כתבה, שלי ושל עמיתי היקרים למקצוע, יושב כתב שהשקיע עליה. יש לכם ביקורת מוצדקת ככל שתהיה? תנו את הביקורת בצורה מכובדת - לא על הכתב אלא על הכתבה.

ברגע שאתם מגיבים בצורה מגעילה על הכתב, זה אומר משהו על עצמכם בלבד.

להתבטא באנונימיות בחריפות נגד מישהו, זה הכי קל והכי דוחה.

ומסיימים בטוב, יש משפט שאני מאוד מתחבר אליו: "תגידו עלי דברים טובים, תדברו עלי דברים לא טובים, העיקר שתאייתו נכון את השם שלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר