"השקרים יצאו משליטה"

הסערה וההונאה: 'החתן המתחזה' מלבנון בראיון ראשון לתקשורת הישראלית

חבוש בכיפה שחורה גדולה, התראיין לראשונה עלי חאווילה, 'החתן המתחזה' מלבנון שהסעיר את העולם היהודי, לתאגיד השידור הציבורי, ותיאר את הדרמה מהזווית שלו • צפו (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
'החתן המתחזה' בראיון לתקשורת הישראלית (צילום: חדשות הערב, כאן 11)

כחודש לאחר שהתחתן עם חרדית מהקהילה בברוקלין ו'נתפס' בזהות בדויה, במה שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', ועורר רעידת אדמה של ממש בעולם היהודי, עלי חאווילה, "החתן המתחזה", דיבר לראשונה עם כלי תקשורת ישראלי ובו תיאר את השתלשלות הדרמה מן הזווית שלו.

"אני רוצה לספר לך את הסיפור שלי. אני לא יכול לשקר יותר", התוודה בראיון שפורסם אמש בתכנית 'חדשות הערב' של תאגיד השידור הציבורי. "אני רוצה לתקן. אני רוצה שהם יבינו מאיפה הכאב שלי. השקר שלי לא מוצדק, אבל שיקרתי כי לא רציתי להיות דחוי. רציתי חיים יהודיים, אני לא יודע משהו אחר. פגעתי בהרבה אנשים. אני תמיד אבקש מהאלוהים סליחה".

במהלך הריאיון תיאר חאווילה את תולדות חייו. "נולדתי בלבנון להורים ממשפחה שיעית מוסלמית. גרתי בעיירה בשם טיר. אבא שלי נהג להתפלל ולצום כמו מוסלמי, אבל אימי הייתה דתייה, גדלתי לתוך ריק רוחני. לא היה לי שום קשר לאסלאם. לא התחברתי לדת. לא התחברתי לאף אחד. הדרך שהתרבות הלבנונית מתנהלת והדרך שבה אנשים מדברים אחד לשני, הדרך שאנשים חושבים אחד על השני. אתה מוצא בלבנון הרבה קיצוניות".

על דרך התקרבותו לעולם היהודי סיפר: "התחלתי לקרוא פרשות. הורדתי אפליקציה של תורה בפי די אף ב-2014. הרגשתי שזה נכון. זה הרגיש כמו כתב האלוהים. דרך ויקיפדיה למדתי חוקים ביהדות, להוריד תפילות ולהתפלל. הגעתי למסקנה שאם אני רוצה להיות יהודי, עליי ללמוד עברית. אז התחלתי ללמד את עצמי עברית".

בהמשך סיפר: התחלתי להגיד לאנשים שאני יהודי, ירקו עליי ברחובות ושלחו אליי איומים. קראו לי מרגל ישראלי. הם השתמשו בזה כעלבון. הם קראו לי בערבית 'יהודי, יהודי! כלב'. אני אמרתי להם – אתם קוראים לי יהודי? אחלה, תודה רבה".

בשלב הזה תיאר חאווילה את ההשתקעות בארצות הברית. הוא סיפר כי נדחה בבקשת הגיור וזה מה שהוביל אותו להצהיר על עצמו כיהודי, בזהות בדויה.

"כשדחו אותי ולא נתנו לי להתגייר, אמרתי לעצמי שזה קשה מדי - אני לא אחיה כיהודי כבר ואין סיכוי שמישהו ימיר את דתי, אז פשוט התחלתי להגיד שאני יהודי.

"כל אחד שראה אותי אמרתי לו כן אני יהודי. השם שלי הוא אליהו. זה השם שבחרתי לעצמי כי אהבתי את הסיפור של אליהו הנביא. התחלתי לזהות את עצמי כיהודי. לא אמרתי שלא המירו את דתי. פשוט התחלתי להגיד שאני יהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר